یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷

با تعطیلی سایت سریال تلویزیونی «شوق پرواز» اتفاق افتاد/

بی مهری «بنیاد شهید و امور ایثارگران» به شهید عباس بابایی

پوستر شوق پرواز

سینماپرس ـ گروه تلویزیون/ با تعطیلی سایت سریال تلویزیونی «شوق پرواز»، یکی از سایت های پُربیننده و پُرمخاطب حوزه ایثار و شهادت تعطیل شد و این سایت از چند ماه قبل بر روی فضای مجازی نیز غیر قابل دسترس شده است.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، این سایت اینترنتی همزمان با پخش سریال شوق پرواز راه اندازی شد و در فاصله مهر 1391 تا اسفند همان سال که این سریال از شبکه یک سیما پخش شد، توانست مخاطبان فراوانی را در فضای مجازی به تماشای این سریال علاقمند کند. علاقمندان این سریال بعد از پخش هر یک از قسمت های آن به طرح دیدگاه ها و اظهارنظرهای خود درخصوص این سریال پرداخته و در مسابقه نقد نویسی این سریال نیز شرکت می کردند. استقبال مخاطبان این سریال از سایت مذکور به حدی بود که حتی تا شش ماه پس از پایان پخش سریال نیز سایت آن فعال و محل رجوع علاقمندان این شهید بزرگوار بود اما متاسفانه سایت مذکور تعطیل شد و با پی گیری های رسانه ها، از شهریور ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد.

 

به گزارش سینماپرس، در ماههای اخیر این سایت مجددا تعطیل شده و کاربران هنگام مراجعه به آن با هیچ محتوایی مواجه نمی شوند و این خطر وجود دارد که در صورت تداوم این روند، اطلاعات موجود بر روی سایت مذکور برای همیشه از بین برود. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که هزینه نگهداری چنین سایتی کمتر از 100 هزار تومان در ماه است.

 

سایت رسمی شوق پرواز پس از پایان پخش سریال در اختیار «معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران» قرار گرفته و مسوولیت اداره آن به عهده این مجموعه گذاشته شده است که متاسفانه ظاهرا این معاونت اهتمامی به حفظ این سایت پُرمخاطب و اطلاعات ارزشمند آن نشان نداده است. این اتفاق در حالی رخ می دهد که در دنیای امروز بسیاری از فیلم ها و سریال هایی که دارای پایگاه اینترنتی هستند، تا مدت ها پس از پخش آن اثر، پایگاه اینترنتی اشان در فضای مجازی فعال و قابل دسترس است. در چنین شرایطی عجیب است که چگونه سایتی که به موضوع آن «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» بوده، به جای تداوم فعالیت، به طور کلی از فضای مجازی محو شده است!

 

انتهای پیام/م/ب/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.