دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱

نشست معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد/

حمید شاه آبادی: طرح های معاونت هنری در قالب یک مستند در هفته دولت ارائه می شود

حمید شاه آبادی

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ حمید شاه آبادی در طی یک نشست به تشریح اقدامات معاونت هنری در سال گذشته و برنامه های آن برای سال جدید پرداخت.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، حمید شاه آبادی در نشست رسانه ای معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه معاونت هنری در دوره جدید خود انرژی زیاد و سامانه جدی را در عرصه فعالیت های خود وارد کرده است، اظهار داشت: در این سال ها در معاونت هنری توجه ای ویژه به کیفیت آثار و جهت گیری منطبق با فرهنگ دینی و بومی رخ داد، البته باید به برخی از کاستی ها نیز اعتراف کنیم اما در طول این سال ها در تمام تولیدات آثار هنری ظرفیت های داخل کشور مدّ نظر قرار گرفته و به پتانسیل ها و خلاقیت هنرمندان بها داده شد.

 

وی ادامه داد: در حوزه کمّی نیز اضافه بر اینکه طرح های جدید طرح هایی کیفیت محور بود بیش از 30 طرح عمده در معاونت کلید زده شد که برخی از آنها به خروجی رسید و برخی دیگر نیز در راه تکامل مسیر خود به سر می برند.

 

شاه آبادی تصریح کرد: ما در نظر داریم که در پایان دولت همه طرح هایی که معاونت آن ها را انجام داده است و یا در دست اقدام دارد، در قالب یک مجموعه مستند در هفته دولت ارائه بدهیم، در حقیقت برای صیانت از این 30 طرح،  تهیه فیلم و مستند سازی و ارائه مکتوب آن  از جمله کارهایی است که باید انجام بشود تا چراغ راهی برای دولت جدید باشد.

 

معاون هنری وزیر ارشاد در مورد اعتبارات معاونت در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته برای ما سالی پر تراکم و حساس بود، هیچ کدام از رخداد های هنری در سال 91 تعطیل نشد و همه آنها پیگیری شد، از آنچه مجلس به عنوان بودجه برای معاونت هنری در نظر گرفته بود تا آنچه به ما ابلاغ شد تفاوت شگرفی بود اما ما توانستیم در سال گذشته بسیاری از تعهدات خود را انجام بدهیم.

 

شاه آبادی در خصوص برنامه های معاونت در بخش های مختلف هنری اظهار داشت: در حوزه مد و لباس برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است که از میان آنها می توان به شروع اقدامات جدی در خصوص لباس آقایان و تأسیس مراکز چند منظوره در این حوزه اشاره کرد.

 

وی افزود: ساماندهی بهتر هنرستان های وزارت ارشاد و تشکیل شورای راهبردی دانشگاه هنرهای زیبا و برگزاری نمایشگاهی دائمی برای دانشجویان هنرستان ها و آموزشگاه های آزاد هنری از جمله مواردی است که در حوزه آموزش برای سال 92 در نظر گرفته شده است.

 

شاه آبادی در مورد برنامه های معاونت در حوزه تئاتر و موسیقی گفت: اقداماتی که از دو هفته قبل درتئاتر شهر آغاز شد به عنوان محوری ترین برنامه در تئاتر محسوب می شود همچنین روند صدور پروانه به گروه های نمایشی و ارائه بودجه دائم برای این گرو ها همچنین ادامه فعالیت های ساماندهی شورای نظارت و ارزشیابی از جمله فعالیت های ما در حوزه تئاتر خواهد بود.

 

وی افزود: در حوزه موسیقی نیز می توان به برگزاری جشنواره «موسیقی جوان»،  ساماندهی کانون نخبگان فجر و بازگرداندن جشنواره موسیقی مقاومت به زمان اصلی خود اشاره کرد در بخش فعالیت های فرا بخشی معاونت نیز می توان تداوم فعالیت ها در هفته های هنری و توزیع سفر کارت در میان هنرمندان عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت اشاره کرد.

 

شاه آبادی توضیح داد: در حوزه تجسمی نیز برگزاری دو اکسپو و برپایی نمایشگاهی در جهت ارائه آثار هنری زیر یک میلیون تومان از برنامه های ما محسوب می شود، همچنین قرار است که مرکز آموزش عالی رودکی تأسیس شود که به این ترتیب این مسئله به احیای هنرهای بومی کمک می کند.

 

معاون وزیر در مورد وضعیت خانه تئاتر خاطر نشان کرد: در مورد اداره تئاتر کار از دست معاونت خارج شده است و باید این مسئله را از طریق معاونت اداری مالی پیگری کرد البته وزیر دستوراتی را در این مورد صادر کرده اند که امیدوارم با تلاش های صورت گرفته این مسئله حل شود.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.