سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸

با جشنواره یاس/1

سعیدراد: ساخت فیلم‌ ویدیویی جزو مقتضیات این دوران است

سعید راد

سینماپرس-گروه سینما/ زمانه تغییر پیدا کرده و عصر، عصر شتاب است. به همین دلیل، ساخت فیلم‌های ویدیویی و دیجیتال جزو مقتضیات این دوران به شماره می‌رود.


به گزارش سینماپرس، سعید راد بازیگر سینمای ایران در گفت‌وگو با ستاد خبری دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران، درباره تفاوت بازی در آثار سینمایی با فیلم‌های ویدیویی عنوان کرد: من متعلق به نسلی ازبازیگران هستم که کار بازیگریم را در دوران کلاسیک آغاز کرده‌ام. با بزرگانی مثل امیر نادری ، مسعود کیمیایی ، کامران شیردل تجربه‌های ماندگار و درخشانی دارم و بازی در این آثار برایم کلی خاطره دارد؛ بنابراین مقایسه کردن این دو مدیوم برایم بسیار دشوار است. مقایسه‌ای که شاید برای بازیگران جوان که این دوران را تجربه نکرده‌اند، آسان‌تر باشد.


بازیگر «عقاب­ها» با تاکید بر رعایت اصول زیبایی­شناسانه در آثار سینمایی گفت: در دهه پنجاه ساخت فیلم‌ها با آرامش و در مدت زمانی طولانی انجام می­شد و فیلم ساختن، آداب خاص خودش را داشت. این روزها شرایط زمانه تغییر پیدا کرد و عصر، عصر شتاب و سرعت است. پس ساخت فیلم‌های ویدیویی و دیجیتال، جزو مقتضیات این دوران است و حتی فیلمسازی مثل مارتین اسکورسیزی هم فیلم دیجیتالی می‌سازد. درکشور ما، بعد از چند سال به تدریج فیلم ویدئویی و سینمای دیجیتال به صورت فراگیری گسترش پیدا کرده است.


بازیگر فیلم «دوئل» توصیه کرد فیلمسازان از نگاه سهل‌الوصول به فیلم‌های ویدیویی حذر کنند و ادامه داد: متاسفانه در برخی از دوستان کارگردان و تهیه کننده این نگاه سهل الوصول به وجود آمده که فیلم ویدیویی یعنی کار بدون کیفیت و در کوتاه‌ترین مدت زمان می‌توان فیلمی را بدون رعایت استانداردهای فیلمسازی تولید و عرصه کرد. البته این نوع نگاه در تمامی فیلمسازانی که فیلم ویدیویی می‌سازند وجود ندارد و بسیاری از سازندگان فیلم‌های ویدئویی کار‌هایی باکیفیت و استاندارد انجام می‌دهند. برای من هم به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای  فرقی نمی­کند که در یک فیلم سی و پنج میلی‌متری یا یک فیلم ویدیویی بازی کنم. تمام تلاشم را برای بازی کامل و درست در فیلم­ها درهر مدیومی انجام می­دهم.


سعید راد با تأکید بر نقش موثر برگزاری جشنواره فیلم‌های ویدیویی درارتقای کیفیت این فیلم‌ها و استانداردسازی این دست آثار، تأکید کرد: اگر جشنواره با هدف‌گذاری بلندمدت طراحی و برگزار شود، به طور حتم در یک دوره چند ساله، جشنواره فیلم‌های ویدیویی تبدیل به محفلی برای حضور آثار شاخص ویدیویی خواهد شد.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.