چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸

اظهارنظر رسمی در مورد جزییات جلسه با مشایی؛

هاشمی: برای تشکیل اتحادیه تهیه کنندگان غیرمتعهدها منتظر پاسخ مشاور رئیس جمهور هستیم

ضیا هاشمی-مشایی

سینماپرس- گروه سینما/ رئیس شورای صنفی نمایش در گفت و گو با خبرنگار ما به تشریح جزئیات دیدار اخیر سینماگران با اسفندیار رحیم مشاعی پرداخت و گفت: جلسه با اسفندیار رحیم مشایی سیاسی نبود و با موضوعیت تشکیل اتحادیه تهیه کنندگان کشورهای غیرمتعهد برگزار شده بود که در نتیجه این جلسه منتظر پاسخ دفتر غیرمتعهدها برای تشکیل اتحادیه هستیم.

سید ضیاء هاشمی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در مورد جلسه برخی از سینماگران درنیمه اردیبهشت ماه در دفتر جنبش غیرمتعهدها اظهار کرد: جلسه با اسفندیار رحیم مشایی؛ رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد مربوط به تشکیل اتحادیه تهیه کنندگان کشورهای غیرمتعهد بود و در این جلسه برخی از سینماگران و مسوولان بین الملل جامعه صنفی حضور داشتند.

 

وی تصریح کرد: این جلسه با موضوعیت کشورهای عدم تعهد و در مورد جایگاه هنر تشکیل شد و مسائل سیاسی در آن مطرح نبود. با توجه به این که هیات موسس اتحادیه تهیه کنندگان کشورهای عدم تعهد تشکیل شده و اساسنامه آن نگارش یافته است در انتظار پاسخ دفتر جنبش غیرمتعهدها هستیم تا اولین جلسه را با کشورهای مربوطه داشته باشیم.

 

هاشمی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر حضور سینماگران در جلسات تبلیغاتی کاندیداها با انتقاد از برخی از سینماگران که در جلسه اخیر علی اکبر ولایتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری حضور داشتند، گفت: در جلسه مردم و سینماگران با علی اکبر ولایتی که روز دوشنبه 16 اردیبهشت ماه و با حضور حدود 300 نفر برگزار شد هیچ پرسشی از سوی سینماگران حاضر مطرح نشد در حالی که جا دارد در چنین مجامعی سینماگران پرسش های خود را مطرح کنند.

 

رئیس اتحادیه تهیه کنندگان در ادامه این انتقاد تاکید کرد: اگر شرایطی ایجاد شد که سینماگران به مذاکره و یا مشاوره با کاندیدایی پرداختند و یا در جلسه تبلیغاتی حضور یافتند باید همواره دو پرسش را از این کاندیداها داشته باشند یکی در مورد مواضع وی در رابطه با هنر و نوع تصمیماتش در مورد سینما و برخورد با گروهای فشار در این عرصه و دیگری پرسش درباره مسائل اقتصادی کشور که برای همه اقشار جامعه اهمیت دارد.

 

وی افزود: متاسفانه در جلسه با ولایتی این موقعیت از دست رفت هر چند که فضا برای پرسش های بسیاری فراهم بود.

 

انتهای پیام/ف   ـ ب. ب

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.