چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰

گزيده آثار شهريار احمدي در گالري اعتماد

آثار شهريار احمدي در گالري اعتماد

سینما پرس- گروه هفت هنر/شهريار احمدي گزيده آثار خود را كه طي سالهاي اخير در خارج از كشور به نمايش درآورده است، را از روز جمعه 20 ارديبهشت ماه در گالري اعتماد، در معرض ديد علاقمندان قرار خواهد داد.

به گزارش سینما پرس، شهريار احمدي نقاش باسابقه، در اين نمايشگاه گزيده‌اي از مجموعه‌هاي «فنون كهن عشقبازي»، «معراج»، «فنون كهن كيميا»، «كشتي نجات»، «بوسه‌ها»ي خود را در سالهاي 88 تا 92 (2010 تا 2013) در گالري (AB)  زوريخ به نمايش در آورده است را به همراه تازترين مجموعه آثارش «تيغ بلارك» در گالري اعتماد به نمايش خواهد گذاشت.
 
 
اين مجموعه آثار با توجه به تنوع و گوناگوني كه دارند، اما در تعامل به يكديگر هستند و همگرايي اين مجموعه آثار، دليلي براي برپايي نمايشگاه اين هنرمند در گالري اعتماد شده است.
 
 
ادوراد لوسي اسميت منتقد شهير هنري در يادداشتي بر آثار شهريار احمدي نوشته است: «چنانچه آثاري را كه شهريار احمدي تاكنون پديد آورده از نظر بگذرانيم، سير عدول تدريجي او را از تاثيرات غربي و پيوسته ايراني‌ترشدنش را شاهد خواهيم بود. جديدترين مجموعه‌هايش " فنون كهن عشقبازي"، "معراج" و "كشتي نجات" به سنت كتاب‌نگاري ايراني ارجاع مي‌دهد؛ اما هيچ گاه حتي در بيشترين مرز پيكرنمايي، نسخه برداري‌هاي مستقيمي نيستند. مي گويم: حتي در بيشترين مرز پيكرنمايي، چون يك خصلت‌گيرايي اين نقاشي‌ها نحوه ظريف لغزيدن و پيكرنمايي و خروج از آن است.»
 
 
اين منتقد هنري در ادامه مي نويسد: «امتياز بزرگ كار شهريار احمدي آراستگي و وقار رفتار نقاشانه‌اش است. او توانسته ظرافت جسورانه و چابكي قلمگيري ايراني را به نحوي كه با كار با اكريليك روي بوم دمساز باشد ترجمه كند. وام گرفتن از سبك‌ها و شيوه‌هاي گذشته در هنر معاصر كم نيست، اما كار شهريار احمدي كه چابكي و اطمينان را شادمانه در هم آميخته، از اين امر مبرا است. او از گذشته وام مي‌گيرد؛ اما هرگز آن را تقلد نمي كند.»
 
 
آثار شهريار احمدي در گالري اعتماد
شهريار احمدي هنرمند با سابقه ايراني كه نمايشگاه‌هاي مختلفي در گالري‌هاي گلستان، الهه، برگ، ماه و اعتماد داشته طي سالهاي 2010 تا 2013 نمايشگاه‌هاي مختلفي از مجموعه‌هاي «فنون كهن عشقبازي»، «معراج»، «فنون كهن كيميا»، «كشتي نجات»، «بوسه‌ها» را در خارج از كشور به نمايش گذاشته است. اين هنرمند در نمايشگاه كه در گالري اعتماد خواهد داشت گزيده اي از آثار اين سال‌ها را به نمايش در خواهد آورد.
 
آثار شهريار احمدي در گالري اعتماد
 
لازم به يادآوري است نمايشگاه گزيده آثار شهريار احمدي از ساعت 15 روز جمعه 20 ارديبهشت ماه در گالري اعتماد افتتاح مي‌شود و اين نمايشگاه تا 31 ارديبهشت ماه در گالري اعتماد واقع در خيابان نياوران (باهنر)، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوكان (دو راهي سمت راست)، پلاك 4 ميزبان علاقمندان است.
 
انتهای پیام/ص

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.