چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹

رونمایی مجموعه تازه عکس های «محمد غزالی»

«تهران کمی مایل به راست» در گالری اثر

عکس های «محمد غزالی در گالری اثر

سینما پرس- گروه هفت هنر/«تهران کمی مایل به راست» تازه ترین مجموعه آثار عکاس صاحب سبک و جوان «محمد غزالی»، عصر جمعه بیستم اردیبهشت 92 در گالری اثر رونمایی می شود.

به گزارش سینما پرس، محمد غزالی که مقام نخست نهمین بینال عکس تهران در سال 1383 را از آن خود کرده است، در تصاویر تازه اش با تکنیک «فیلم پولا روید تاریخ مصرف گذشته» «تهرانی نوستالژیک» را روایت می کند؛ 27 عکس این نمایشگاه در سالهای 1389 تا 1392 خلق شده اند، همگی تک نسخه و در ابعاد 8/10×5/8 سانتی متر به چاپ رسیده اند.

 

عکس های غزالی همواره رویکردی مفهومی دارند و با گذر از مدیوم ارائه اثر، چه بسا ساحت میان رسانه ای و میان رشته ای می یابند؛ در همین مجموعه، او با تکنیک خاصی که برگزیده و حتی مخدوش نمودن آگاهانه بخشی از اثر، در پی هویت و اصالتی می رود که در زردی و کمرنگی آشنای عکس های قدیمی، گویی به تاریخ پیوسته اند و شاید تاریخ مصرف گذشته قلمداد شوند.

 

 

غزالی 32 ساله که تحصیلاتش نیز کارشناسی عکاسی است، دوبار در رویداد بزرگ «پاریس فوتو» حضور داشته است در سال 83 با گالری راه ابریشم و در سال 1388 با «گالری اثر» ؛ او همچنین با گالری اثر دو آرت فر بین المللی «آرت مسکو» و «کانتمپوری آرت استانبول» را تجربه نموده و در قالب حدود 20 نمایشگاه جمعی آثارش در کشورهایی نظیر استرالیا، فرانسه، ترکیه، کویت... به نمایش درآمده است. این عکاس جوان و صاحب سبک، ده سال پیش نخستین نمایش انفرادی عکس هایش را در گالری های تهران آغاز نموده است و در این مسیر مجموعه های تأمل برانگیز و تماشایی: جای سر خوبان، روبان قرمز، یادداشت برداری، تابستان 84، سلول سیاه و بازگشتی به فراموشی را ارائه داده است که همگی با استقبال خوبی از سوی جامعه هنری روبرو شدند.

 

 

«تهران کمی مایل به راست» عصر جمعه بیستم اردیبهشت در گالری اثر واقع در  خیابان ایرانشهر ،خیابان بر فروشان ،پلاک 16 رونمایی می شود.

 

انتهای پیام/ص

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.