جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱

مدیران و کارکنان سالن های سینما هم به صنوف قانونی پیوستند

لوگو فیلم

سینما پرس-گروه سینما/ دوازدهمین صنف سینمایی هم اساسنامه جدید خود را به هیأت ساماندهی صنوف سینمایی ارائه داد.

به گزارش سینما پرس، به نقل از دبیرخانه هیأت ساماندهی صنوف سینمایی، مدیران سالن های سینمایی ایران از جمله صنوفی هستند که پس از جلسات متعدد حقوقی و کارشناسی، اساسنامه جدید خود را با اساسنامه نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تطبیق داده و با امضای هیأت موسس به هیأت ساماندهی صنوف سینمایی تحویل دادند.

 

براساس این خبر، اساسنامه صنف مدیران سالن های سینمایی پس از بررسی و کسب مجوز از هیأت رسیدگی به موسسات و مراکز فرهنگی به اداره ثبت شرکت ها ارسال خواهد شد تا همانند 11 صنف قانونی دیگر، پس از درج شماره ثبت آنها در روزنامه رسمی بطور قانونی و مستقل فعالیت نمایند.

 

دبیرخانه هیأت ساماندهی همچنین عنوان کرد: براساس اساسنامه جدید، برای نخستین بار کارکنان و کارگران بالای 5 سال سابقه فعالیت در سالن های سینمایی سراسر کشور، طبق زمانبندی هیأت مدیره می توانند به عضویت این صنف درآمده و از تسهیلات و امکانات رفاهی و معیشتی بهره مند شوند.

 

این گزارش حاکیست، ضرورت عضویت کارکنان سالن ها از جمله متصدیان گیشه، عوامل فنی و آپاراتچی ها ، نیرو های خدمات و. ... که طی سالیان متمادی همواره به رغم زحمات بسیار در حوزه سینما، هیچگاه از امکانات صنفی برخوردار نبوده اند، یکی از موارد موکد شخص دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری در نخستین دیدار با اعضای هیأت ساماندهی در پایان سال 90 بوده است.

 

دبیرخانه هیأت ساماندهی اعلام کرد: پس از طی مراحل قانونی، مجمع عمومی صنف مدیران سالن ها برگزار شده و مدیران سالن های سینمایی در تعامل با سازمان سینمایی، علاوه بر بهره مندی از تسهیلات صنفی برای اعضا در بسیاری از برنامه های مربوط به نمایش فیلم در سالن ها، مورد مشاوره و همکاری جدی قرار خواهند گرفت.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.