جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹

کناره‌گیری رئیس کن پس از 14 سال از این جشنواره

ژیل ژاکوب

سینما پرس- گروه سینما/ ژیل ژاکوب؛ رئیس جشنواره فیلم کن به تازگی اعلام کرده است که در سال 2015 میلادی پس از 38 سال قصد دارد از این جشنواره فرانسوی کناره‌گیری کند.

به گزارش سینما پرس، در فاصله یک هفته مانده به آغاز شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن، ژیل ژاکوب؛ رییس این جشنواره فرانسوی اعلام کرد که در سال 2015 میلادی پس از 38 سال از این جشنواره مهم و معتبر بین‌المللی کناره‌گیری می‌کند.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، ژاکوب 83 ساله در مصاحبه خود با روزنامه محلی «نیس ماتین» درباره کناره گیری خود از سمت ریاست جشنواره فیلم کن گفت: تا به امروز چندین بار به همسرم قول داده‌ام که از این سمت کناره‌گیری کنم. این بار به قولی که داده‌ام عمل خواهم کرد.

 

ژیل ژاکوب از سال 1977 میلادی ابتدا به عنوان مقام ارشد اجرایی به جشنواره فیلم کن وارد شد و از سال 2001 میلادی نیز به مقام ریاست این جشنواره فرانسوی منسوب شد. پیش از این اعلام شده بود که دوره ریاست ژاکوب  درسال 2012 میلادی به پایان برسد، اما در سال 2011 ریاست او به مدت سه سال تمدید شد.

 

ژیل ژاکوب

ژاکوب در سال 1978 میلادی جایزه دوربین طلایی را برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن تاسیس و راه‌اندازی کرد و سپس با هدف توجه بیشتر به جوانان و فیلمسازان تازه‌کار 2 بخش جنبی «نوعی نگاه» و «سینه‌فونداسیون» را در این جشنواره فرانسوی به وجود آورد.

حضور ژیل ژاکوب نه تنها در جشنواره فیلم کن تاثیر داشته است، بلکه او با ساخت کاخ جشنواره، بر این شهر نیز تاثیر داشته است.

 

اداره مطبوعاتی جشنواره کن نیز تایید کرده که ژاکوب پس از پایان دوره مشخص شده مسئولیت خود، دیگر عهده‌دار ریاست این جشنواره فرانسوی نخواهد بود.

 

شصت و ششمین جشنواره فیلم کن در تاریخ 15 مه (25 اردیبهشت) بهار سال جاری با نمایش فیلم سینمایی «گتسبی بزرگ» (Great Gatsby) به کارگردانی باز لورمان آغاز می‌شود و در روز 26 مه (5 خرداد) با اکران فیلم فرانسوی «زولو» (Zulu) به کارگردانی ژروم سال به پایان می‌رسد.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

 


 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.