چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴

علی معلم:

داوری جدی در نخستین جشنواره فیلم یاس، دغدغه فیلمسازان را بیشتر کرد

علی معلم در نشست بررسی وضعیت طنز در سینما و تلویزیون در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس- گروه سینما/ سازندگان فیلم‌هایی که توانستند در دوره نخست جشنواره فیلم یاس، جوایزی کسب کنند با دغدغه بیشتری به سراغ ساخت آثار ویدئویی‌ رفتند زیرا احساس ‌کردند که آثارشان مورد ارزیابی جدی قرار ‌گرفته است.

به گزارش سینماپرس، «علی معلم» تهیه کننده سینما و مدیر مسئول ماهنامه «دنیای تصویر» در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره، ضمن تاکید برجدی بودن جشنواره فیلم یاس، برگزاری آن را موجب افزایش سطح کیفی تولیدات ویدئویی دانست.

 

وی درباره فلسفه وجودی جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران گفت: وجود چنین جشنواره‌ای می‌تواند برای سازندگان تولیدات تلویزیونی ایجاد انگیزه کند. اساساً جشنواره اشتیاق هنرمندانه را روشن می‌کند و این اشتیاق سبب پیشترفت هنرمندان می‌شود. شاید بتوان گفت که این مهم‌ترین دلیل ایجاد جشنواره‌های متعدد دردنیا است. جشنواره فیلم یاس نیز اگر با ثبات رأی و تداوم همراه باشد، می‌تواند تاثیرات ویژه‌ای داشته باشد.

 

معلم که یکی از داوران نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران بود، درباره تاثیر داوری‌ها بر روند کیفی آثار، توضیح داد: جشنواره نباید با شرکت‌کنندگان تعارف داشته باشد و بهتر است که نقد و حضور رسانه‌ای در آن، جدی‌تر باشد. سال گذشته هم این موضوع را در هیأت داوران جشنواره فیلم‌های ویدئویی یاس مطرح کردیم تا آثار شرکت داده شده در جشنواره بسیار جدی داوری شوند. حتی درچند رشته نیز به دلیل پائین بودن کیفیت آثار،کاندیدایی نداشتیم. به هرحال اگرجشنواره‌ای جدی نباشد، جایزه آن نیز بی‌ارزش خواهد بود.

 

مدیرمسئول ماهنامه سینمایی «دنیای تصویر» درادامه، درباره برگزاری دوره اول جشنواره فیلم یاس در جزیره ابوموسی نیز گفت: مردم در شهرستانهای دور مانند ابوموسی از ورود جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی حمایت می‌کنند و جشنواره یاس برای برقراری این ارتباط قدم خوبی برداشته بود.

 

معلم با اشاره به برپایی دومین جشنواره یاس در چهارگوشه کشور، گفت: بهتر است مکان برگزاری این جشنواره  درشهرستان‌ها گردشی باشد چرا که این جشنواره‌ها می‌تواند بسیاری از محرومیت‌های فرهنگی را برطرف کند و حتی می‌تواند اماکن و زیرساخت‌های فرهنگی را ایجاد کنند. به عنوان مثال کن شهر کوچکی در جنوب فرانسه است اما امروز شهرت آن جهانی است و پتانسیل‌های اجرایی و سینمایی بسیار خوبی دارد.

 

دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران به دبیری «محمدرضا عباسیان» در دو بخش کلی مسابقه فیلم‌های ایرانی و مسابقه بین‌الملل از 10 تیرماه لغایت 15 تیرماه 1392 در تهران و به طور همزمان در چهارگوشه کشور(ماکو، سرخس، خرمشهر و چابهار) برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ف - ب.ب 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.