دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳

حاشیه های حضور یک برج ساز در برنامه زنده تلویزیونی

برنامه پایش از میهمان های خود پولی دریافت نمی کند

احد عظیم زاده

سینماپرس: گروه تلویزیون/ مشکلات اقتصادی صدا و سیما در ماههای اخیر باعث حضور پُررنگ اسپانسرهای اقتصادی در برنامه های تلویزیونی شده است. این اتفاق مورد استقبال مسوولان سیما نیز قرار گرفته اما اخیرا حضور یکی از برج سازان مطرح در برنامه ای تلویزیونی، این سوال را ایجاد کرد که آیا مشکلات اقتصادی باعث شده تا تلویزیون درهای خود را به روی هر نوع فردی که صاحب سرمایه است باز کند؟

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، شبکه یک سیما مدتی است برنامه ای اقتصادی با نام «پایش» را پخش می کند. این برنامه محصول گروه دانش و اقتصاد شبكه يك سيما است و با شعار حمایت از کار و سرمایه ملی با اجرای مرتضی حیدری و کیا داوود اسفندیاری پخش می شود.

این برنامه در هر قسمت، يك مسوول، اقتصاددان، كارآفرين نمونه و... را  به عنوان مهمان به برنامه دعوت می کند. چندی پیش یکی از برج سازان معروف که تبلیغات سازه هایش با نام وی در سطح شهر نیز به چشم می خورد میهمان این برنامه بود. حضور چنین فردی در یک برنامه تلویزیونی می تواند برای وی بسیار سودمند باشد و حداقل در مشتریان این اعتماد را ایجاد کند که وی فردی معتبر و قابل اطمینان است. بدیهی است چنین افرادی نیز حاضرند تا برای کسب چنین وجهه ای هزینه لازم را صرف کنند. خبرنگار سیماپرس در پی گیری این موضوع با «محسن تربیت دوست» تهیه کننده پایش گفت و گو کرد. تربیت دوست در پاسخ به این سوال که «ساز و کار دعوت از مهمانان برنامه به چه صورت است»؟ گفت: «مهمان های برنامه با در نظر گرفتن درخواست های مخاطبان انتخاب می شوند. بخشی را هم خود ما انتخاب می کنیم. البته در حال حاضر و در روزهای اندک باقیمانده به انتخابات، مهمان ها دیگر از بین کارآفرینان دعوت نمی شوند و متناسب با فضای سیاسی جامعه انتخاب خواهند شد. اما بعد از انتخابات دوباره در خدمت کارآفرینان خواهیم بود».

تربیت دوست درخصوص نحوه دعوت از میهمان ها برای حضور در برنامه تاکید کرد: « میهمان های برنامه الزاما از میان افراد متمول انتخاب نمی شوند. مهمان ها در دو بخش انتخاب می شوند: بخش اول کارآفرینانی هستند که به اوج رسیده اند و می توانند سمبل جوانان باشند و بخش دوم افرادی هستند که برنامه با حمایت خود قصد معرفی فعالیت هایشان را دارد و می خواهد از آنها حمایت کند. مثلا در این برنامه فردی به نام فرهاد جهانگیری را نیز معرفی کردیم که کارآفرین نمونه بوده و یک سامانه کتاب راه اندازی کرده است».

تربیت دوست با رد هرگونه مشارکت مالی میهمانان در تامین هزینه های برنامه در قبال حضور در برنامه گفت: «مهمان های ما به هیچ عنوان مشارکت مالی در برنامه ندارند و در برخی مواقع، فقط به خواست خودشان و با لطفی که به برنامه دارند، پرداخت جوایز قرعه کشی و مسابقه برنامه را تقبل می کنند. البته ما آنها را مجبور نمی کنیم و خودشان تمایل به این کار دارند».

وی در پاسخ به سوالی درخصوص حضور افرادی مانند: «احد عظیم زاده تاجر فرش و کارفرمای پروژه عظیم الماس قو و علی محمد رجالی بنیان گذار گروه تولیدی ظریف مصور» در برنامه تلویزیونی پایش نیز تاکید کرد: « ما  از مهمان های خود می خواهیم که در برنامه از سختی های احتمالی زندگی خود صحبت کنند، نه از دوران اوج شان. اینگونه مخاطب برنامه با شنیدن صحبت های آنها احساس می کند می تواند با تلاش و کوشش خود به موقعیت این افراد موفق دست پیدا کند».

تهیه کننده پایش در پایان تاکید کرد: «در یک سالی که از پخش برنامه می گذرد، بسیاری از میهمان ها با درخواست مردم انتخاب و به برنامه دعوت شده اند».

انتهای پیام/ ن ـ ب. ب

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.