سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸

نمایشگاهی با موضوع مواجهه خط فارسی با نقاشی و مجسمه

«گستره معنا» در «نگارخانه پردیس ملت» با حضور بزرگان

نمایشگاه نقاشی در پردیس ملت

سینما پرس- گروه هفت هنر/«گستره معنا» نمایشگاهی با موضوع بررسی مواجهه خط فارسی با نقاشی و مجسمه، عصر جمعه دهم خرداد 1392 در نگارخانه پردیس ملت افتتاح می شود.

به گزارش سینما پرس، در این نمایشگاه که توسط موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برپا می شود آثاری از بزرگانی نظیر پرویز تناولی، سید محمد احصایی، نصر الله افجه ای، علی شیرازی، صداقت جباری ... و زنده یادان رضا مافی، محمود جوادی پور، ایرج زند ... به تماشا در می آید که گوشه هایی از تجلی های خط زیبای فارسی در نقاشی و مجسمه های مدرنیستی و معاصر ایران اند.

 

«گستره معنا» می کوشد علاوه بر ارائه بخشی از خلاقیت های هنرمندان ایرانی در زمینه باز آفرینی جلوه های زیبا شناختی خط فارسی در قالب نقاشی و مجسمه (به خصوص در یکصد سال اخیر)، زاویه نگاه های گوناگون به خط در عرصه هنرهای تجسمی را زیر یک سقف گرد هم آورد، آثاری که با مفاهیم مندرج در خط در پی القای یک مفهوم اند و یا با یاری جستن از معنا گرایی که در ذات خط فارسی ست از شمایل و گرافیک خط، اثری معناگرا می سازند.

 

در این نمایشگاه که ساعت 5 بعد از ظهر عصر جمعه دهم خرداد 92 در نگارخانه پردیس ملت آغاز به کار می کند حدود 60 نقاشی خط و مجسمه از 29 هنرمند به نمایش در می آید که علاوه بر نام هایی که اشاره شد آثاری از: اسدالله کیانی، عنایت الله نظری نوری، امیر صادق تهرانی، فریدون امیدی، عین الدین صادق زاده، ابراهیم الفت، هادی روشن ضمیر، گلناز فتحی، رضا یحیایی، کامبیز صبری، قدرت الله عاقلی، عذرا عقیق بخشایشی، مهسا کریمی زاده، سهند حسامیان، بهرام حنفی، محمد رضا ذبیح الله زاده، حسین عماد، کوروش گلناری، احمد محمدپور، فرزین هدایت زاده و محمدرضا یزدی نیز به معرض تماشا خواهد بود.

 

شایان ذکر است نگارخانه پردیس ملت در خیابان ولیعصر، بزرگراه نیایش، روبروی کردستان، مجموعه پردیس سینما گالری ملت ، طبقه منفی دو واقع است.

 

انتهای پیام/ص - ب.ب

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.