شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵

جواد انصافی:

«کل عنایت» بر اساس داستان شاه عباس به نگارش درآمده است

جواد انصافی

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ جواد انصافی از اجرای نمایش «کل عنایت» در جشنواره آیینی سنتی خبر داد و بیان کرد: «کل عنایت» بر اساس داستان شاه عباس به نگارش درآمده است.

جواد انصافی نویسنده، بازیگر و کارگردان نمایش های آیینی و سنتی در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینما پرس در مورد نمایش «کل عنایت» اظهار داشت: «کل عنایت» عنوان نمایشی است که آن را برای اجرا در جشنواره آیینی ـ سنتی آماده می کنم، این نمایش بر اساس داستانی از زندگی شاه عباس به نگارش درآمده و به صورت نمایش های سنتی و قدیمی ایران مثل سیاه بازی، تخت حوضی، نقالی و ... اجرا می شود.

 

وی ادامه داد:  داستان این نمایش اشاره ای به داستان زندگی شاه عباس در زمانی که لباس درویشی می پوشید و به میان مردم می رفت دارد، شاه عباس در لباس مبدل خود به شهر می رود و در این بین با کفاشی رو به رو می شود که هرشب بزمی در خانه خود برپا می کند، شاه عباس با دیدن این منظره و برای آنکه بداند آیا آن کفاش در صورت نداشتن درآمد بازهم این بزم ها را برپا می کند یا خیر دستور تعطیلی کفاشی «کل عنایت» را می دهد اما او هر بار شغل دیگری را انتخاب می کند و با در آمد خود برای مردم مجلس بزم راه می اندازد...

 

انصافی با بیان اینکه «کل عنایت» نمایشی شاد و ریتمیک است، تصریح کرد: موسیقی این نمایش بر اساس دستگاه های موسیقی که در نمایش های سیاه بازی رایج بوده،  شکل گرفته است که این موسیقی در طول نمایش به صورت زنده پخش می شود.

این کارگردان خاطر نشان کرد: احمد آهسته، محمد رضا قربانی، حمید رئوف، رضا معراجی، امیر حسین انصافی، امیر محمد انصافی، محمد رضا لوانی، ابوالفضل عشرب، حسن مصطفی پور، و رامین عبداللهی  بازیگرانی هستند که در این نمایش حضور خواهند داشت.

 

انتهای پیام/ش.ع - ب.ب

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.