جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶

شهرام شکیبا:

امیدوارم رییس جمهور بعدی هوای صدا و سیما را داشته باشد

شهرام شکیبا در سرای روزنامه نگاران در هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

سینماپرس- گروه تلویزیون/ شهرام شکیبا نویسنده ومجری طنز تلویزیون ابراز امیدواری کرد بعد از انتخابات ریاست جمهوری شرایط کار در تلویزیون بهتر شود.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، شهرام شکیبا در گفت و گو با خبرنگار ما در رابطه با برنامه «نمودار» که مدتی در شبکه بازار، اجرای آیتم طنز آن را به عهده داشت  گفت: «شبکه بازار قرار است تبدیل به یک تله مارکت شود و برنامه ی نمودار حدود یک هفته ی پیش آخرین پخش خود را روی آنتن رفت».

 

شهرام شکیبا با ابراز رضایت از استقبال مخاطب از شبکه بازار به ابتدای فعالیت خود در این شبکه اشاره کرد و گفت: در آن زمان فکر نمی کردم فعالیتم در یک شبکه نوپا دیده شود، سال هاست که با دوستان در تلویزیون این کلنجار را دارم که این شیوه از کمدی و شوخی را در تلویزیون راه اندازی کنم. در این شکل از برنامه سازی همانند شیوه ی طنز مطبوعاتی کمدین ها به شکل روزانه با موضوعات روز جامعه شوخی می کنند».

 

شکیبا در همین رابطه اضافه کرد: «یک ماه قبل از عید در گروه اجتماعی شبکه یک در برنامه ی روز از نو این طرح را پیاده کردم اما دوستان صلاح دانستند که این برنامه به وقت دیگری موکول شود».

 

وی در پاسخ به سابقه ی این کار در تلویزیون گفت: «حدود پنج سال پیش صد قسمت از برنامه ایی را نوشتم و محمد سلوکی در تک گویی های چهار پنج دقیقه ایی آن را اجرا کرد و حدود چهل پنجاه قسمت ازاین برنامه در شبکه پنج  تهیه و پخش شد. سیزده قسمت نیز برنامه ی نمایشی با عنوان «تنهایی های فلزم مقرنس» را نوشتم که مهران رجبی آن را بازی کرد. مدتی نیز برنامه ی «ماجراهای آقای فلانی» با متن و اجرای خودم از شبکه پنج سیما پخش می شد».به عنوان نویسنده ی طنز ترجیح می دهم شرایطی مهیا شود که خودم بتوانم متن هایم را بسازم و در صورت لزوم اجرا کنم».

 

این طنز نویس تلویزیون و مطبوعات در ادامه با ذکر این که دستمزد بالایی می گیرد گفت: «اکنون تلویزیون با مشکلات مالی زیادی مواجه است همین امر نیز سبب شده از صبح که تلویزیون را روشن می کنیم یا جانور پخش می کنند و یا فیلم ها و سریال های تکراری یک دهه قبل را. من نسبت به بقیه ی دوستان برای کار طنز دستمزد بالایی می گیرم. تعرفه ی طنز در مطبوعات نیز سه تا چهار برابر یادداشت نویس های دیگر است و همین امر هزینه ی تهیه کننده ها را بالا می برد و سراغ طنز نمی آیند»

 

شکیبا در رابطه با شرایط تلویزیون در یک سال اخیر گفت: «شرایط تلویزیون در یک سال اخیر شرایط بدی بود، بودجه تلویزیون پرداخت نمی شد تا جایی که آقای ضرغامی برای حل این مسئله تا مجلس نیز رفتند».

 

شهرام شکیبا با امید به این که بعد از انتخابات شرایط کار در تلویزیون بهتر خواهد شد، بیان کرد: «امیدوارم رییس جمهور بعدی هوای صدا وسیما را داشته باشد و بداند که صدا و سیما به دردش می خورد. هیچ دولتی نمی تواند بگوید صدا و سیما اگر تریبون من نباشد بودجه اش را نمی دهم، صدا و سیما حق همه مردم است».

 

شهرام شکیبا در ماه رمضان امسال برنامه ی «ضیافت الهی» را بعد از اذان مغرب با فرمت جنگ و سرگرمی در شبکه دو دارد.

 

انتهای پیام/ن/ب/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.