یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷

قائم مقام مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی عنوان کرد:

تکلیف فیلم‌های موافقت شده فارابی در دولت یازدهم نامشخص است

حسن نجاریان قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در نشست رسانه ای

سینماپرس- گروه سینما/ حسن نجاریان گفت: تولید پروژه هایی که در دوره احمد میرعلایی در شورای فارابی با ساخت آن ها موافقت شده است به سیاست های مدیر بعدی بازمی گردد که با ساخت چنین فیلم هایی موافق است یا خیر.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، تهیه کنندگان و کارگردانان سینمایی زمانی که تصمیم به ساخت فیلمی می گیرند در ابتدای امر به تامین بودجه آن می اندیشند و گاهی برای تامین این بودجه به مراکز مختلفی از جمله فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و حوزه هنری مراجعه می کنند. در هر یک از این مراکز شورایی تحت عنوان شورای فیلمنامه و یا سیاست گذاری فیلمنامه این سینماگران را مورد بررسی قرار می دهند و پس از مطالعه متن یا ساخت فیلم را می پذیرند و یا رد می کنند. البته اگر اصلاحاتی را برای فیلمنامه تعیین نکنند. در صورت موافقت با ساخت فیلم، سینماگر باید در انتظار تامین بودجه از سوی مرکز برای ساخت فیلمش بماند. در این مرحله برخی سینماگران بیش از یک سال در صف تولید می مانند. در شرایط فعلی سینما بسیاری از فیلم ها در انتظار بودجه مانده اند و حالا با فرا رسیدن انتخابات و تغییر مدیران ساخت آن ها در حاله ای از ابهام باقی می ماند.

 

قائم مقام مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در این باره به  خبرنگار سینماپرس گفت: ما با هیچ فیلمی برای ساخت پیش از تامین بودجه قرارداد نبستیم و در واقع امضای قرارداد به معنای پذیرش ساخت و پرداخت پول است. در حال حاضر فیلمنامه ها و گروهای خوب بسیاری منتظر تامین بودجه از سوی فارابی برای شروع ساخت هستند که اگر در این دوره بودجه آن ها تامین نشود ساخت آن ها به نظر مدیر بعدی فارابی بازمی گردد.

 

وی افزود: البته مدیر تا درصدی حق دارد که با سیاست های جدید سازمان سینمایی و فارابی در مورد ساخت فیلم ها تصمیم بگیرد اما اگر این به معنای مغایرت با همه سیاست های گذشته باشد، همه چیز باشد منطقی نیست. باید صبر کنیم تا ببینیم در آینده چه رخ می دهد.

 

 نجاریان در مورد وضعیت اکران فیلم هایی که محصول فارابی بوده و یا با مشارکت این سازمان ساخته شده اند، توضیح داد: برای اکران همه فیلم ها برنامه ریزی شده است اما نمایش آن ها به موافقت شورای صنفی نمایش بازمی گردد و نمی توان زمان مشخصی برای اکران اعلام کرد. فارابی همواره تلاش کرده است که تولیداتش آرشیو نشود و هرچند به صورت محدود نمایش داده شود.

 

انتهای پیام/ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.