یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷

«درخت تبریزی دوم» اولین جلد از مجموعه آثار نمایشی داوود رشیدی منتشر شد

داوود رشیدی

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ فعالیت های داوود رشیدی در حوزه تئاتر، در چهار جلد توسط نشر افراز منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار کتاب سینما پرس، مجموعه ای از فعالیت ها و کارنامه هنری «داوود رشیدی» در حوزه تئاتر، در چهار جلد منتشر می شود که تا کنون جلد نخست این مجموعه با نام «درخت تبریزی دوم و چند نمایشنامه دیگر» به تازگی وارد بازار نشر شده است.

 

گرداوری مجموعه آثار نمایشی داوود رشیدی،  بر عهده محمد علی منصوری بوده و انتشار آن را نیزنشر افراز بر عهده داشته است، جلد اول و دوم مجموعه شامل نمایشنامه هایی می شود که رشیدی از هنگام ورود خود به ایران ترجمه و به جرا رسانده است.«ماجرای کوچه لورسین»، «می خواهید با من بازی کنید»، «درخت تبریزی دوم دست چپ»، «آخرین گودو»، «جان در برده»، «لباس باشکوهی به رنگ بستنی شیری»، «پیروزی در شیکاگو از جمله نمایشنامه هایی است که در جلد اول این مجموعه گنجانده شده است.

 

درخت تبریزی دوم

همچنین جلد سوم کتاب به ترجمه نمایشنامه «در انتظار گودو» و اجرای آن و جلد چهارم نیز به گفت و گو محمد علی منصوری با استاد داوود رشیدی، علاقه مندی به تئاتر، اولین اجراهای رشیدی، اسناد و مطالعاتی استاد اختصاص یافته است.

 

گفتنی است که کتاب «درخت تبریزی دوم و چند نمایشنامه دیگر» تألیف محمد علی منصوری در 448 صفحه و در قطع رقعی در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.