یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵

اختصاصی سینماپرس/

مشکل ویزا دامن‌گیر مجیدی شد

مجید مجیدی کارگردان در نشست خبری نخستین جشنواره طراحی نشانه  پیامبر اکرم

سینماپرس-گروه سینما/مشکل ویزا موجب شد تا فیلمبرداری فیلم سینمایی «محمد(ص)» با گروه فیلمبرداری ایرانی ادامه پیدا کرده و مجیدی نتواند از فیلمبرداران خارجی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس ، فیلمبرداری فیلم سینمایی «محمد(ص)»  به کارگردانی مجید مجیدی در آفریقا جمعه گذشته توسط گروه فیلمبرداری ایرانی پایان یافت. مجید مجیدی روز جمعه به ایران بازگشت و سایر عوامل این فیلم شب گذشته به ایران بازگشتند.

 

در یکی از رسانه روز گذشته نقل شد ادامه فیلمبرداری این فیلم در آفریقا توسط گروه فیلمبرداری ایرانی درحالی انجام شد که پیش از این ویتوریو استورارو مدیر فیلمبرداری ایتالیایی که تا کنون پنج بار نامزد اسکار شده و سه بار این جایزه را دریافت کرده است فیلمبرداری این فیلم را در ایران انجام داده بود. گفتنی است بخش‌های اساسی فیلم توسط گروه ایتالیایی فیلمبرداری شده و فقط بخش‌های فیلمبرداری شده اخیر در ایران و آفریقا جلوی دوربین گروه فیلمبرداری ایرانی رفته که دلیل این امر از سوی مسئولان پروژه سخت بودن گرفتن مشکل ویزا بوده است اما به نظر می رسد مسائل و مشکلات مالی و تغییرات قیمت ارز دلیل حضور نداشتن فیلمبرداران خارجی در این پروژه باشد.

 

بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت نور تابان تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار فیلم، این صحنه‌ها با رضایت 100 درصدی مجیدی گرفته شده و از جمله سکانس‌های ماندگار فیلم محسوب می‌شود. فیلمبرداری این صحنه‌ها 5 روز طول کشیده است.

 

فیلمبرداری «محمد(ص)» در کرمان، عسلویه، شهرک سینمایی نور در حوالی شهر قم و ... صورت گرفته‌است. در این پروژه مذهبی-تاریخی که با حضور عوامل حرفه‌ای و شاخص خارجی و داخلی ساخته شده است بازیگرانی چون علیرضا شجاع نوری، مهدی پاکدل، محسن تنابنده، مینا ساداتی، ساره بیات، پانته‏‌آ مهدی‏‌نیا و ... نقش‌آفرینی می‏‌کنند.

 

گفتنی است مقداری از فیلمبرداری «محمد (ص)» باقی مانده که در ایران انجام می‌شود. تدوینگر فیلم نیز تاکنون مشخص نشده است.

 

داستان فیلم سینمایی «محمد(ص)» از دوران جاهلیت و به هنگام تولد آخرین پیامبر خدا حضرت محمد (ص) آغاز شده و در 12 سالگی ایشان در اولین سفر به همراه عمویشان ابوطالب، به شام پس از رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می رسد. بحیرا راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می‌دهد. این فیلم توسط موسسه سینمایی نورتابان تهیه می‌شود.

 

مجید مجیدی ساخت فیلم‌هایی چون «رنگ خدا»، «بدوک»، «بچه های آسمان»، «باران»، «آواز گنجشک‌ها» را در کارنامه دارد.

 

مجیدی این روزها ریاست جشنواره بین‌المللی پیامبر اکرم (ص) را نیز برعهده گرفته است که در حال حاضر تنها در یک شاخه نشانه‌نوشته برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ن/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.