دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷

«سر دلبران»، «بر آستان آفتاب»، «تجلی نور»، «خمین در سوگ» و ...

برپایی نمایشگاه های هنری در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

مرقد امام خمینی

سینما پرس- گروه هفت هنر/ «سر دلبران»، «بر آستان آفتاب»، «تجلی نور»، «خمین در سوگ»، «امام و مردم» و ... ازجمله نمایشگاه هایی است که در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برپا شده است.

به گزارش سینما پرس، به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد نمایشگاه ها و برنامه های هنری با موضوعات مرتبط در نقاط مختلف شهر در حال برگزاری است.

 

از جمله این برنامه ها برپایی نمایشگاه عکس «از تولد تا رحلت امام (ره)» توسط شرکت بهره برداری مترو است که با هدف آشنایی بیشتر با زندگی رهبر کبیر انقلاب در ایستگاه های تجریش، حرم مطهر امام خمینی (ره) و ایستگاه ترمینال جنوب برپا شده است. در نمایشگرهای داخل واگن ها نیز کلیپ هایی با محتوای ارتحال امام پخش می شود.  

 

نمایشگاه دیگر نمایشگاه سبک زندگی اخلاقی و عرفانی امام خمینی(ره) با عنوان «سر دلبران» است که از 11 تا 17 خرداد ماه در واحدهای جهاد دانشگاهی در حال برگزاریست. این نمایشگاه شامل تابلوهای هنری با رویکرد واکاوی سبک زندگی امام خمینی (ره) در حوزه اخلاق و عرفان در قالب سخنان، رفتار و خاطرات است. نمایشگاه «سر دلبران» همزمان در 15 واحد جهاد دانشگاهی در استان های مختلف کشور برپاست.

 

نمایشگاه «بر آستان آفتاب» نیز از پنجم خرداد ماه تا 15 خرداد ماه در برج میلاد تهران برپاست. در این نمایشگاه اسناد مبارزاتی امام خمینی(ره) و تابلوهای خوشنویسی بنیانگذار انقلاب اسلای، پژوهش های انجام شده درباره حضرت امام(ره) و ... به نمایش گذاشته شده است. در نمایشگاه «بر آستان آفتاب» نمایشگاهی از آثار خوشنویسی مربوط به اشعار امام خمینی(ره) که متعلق به موزه امام(ره) است، نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

 

نمایشگاه عکس ارتحال نیز از 11 خردادماه در حوزه هنری افتتاح شد و علاقمندان به بازدید از این آثار می توانند مجموعه ای گسترده از عکس هایی با این موضوع را به تماشا بنشینند.

 

از برنامه های سازمان فرهنگی هنری سهرداری تهران به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) برپایی نمایشگاه عکس میراث ماندگار با عنوان «تجلی نور» در نگارخانه پردیسان و همچنین مراسم «خمین در سوگ» شامل مرثیه‌سرایی و شعرخوانی، در روز 14 خرداد در فرهنگسرای فردوس است. همچنین نمایشگاه عکس ارتحال امام (ره) از 11 تا 16 خرداد در نگارخانه فرهنگسرای سرو و شفق از دیگر برنامه‌های این سازمان برای گرامیداشت یاد و خاطره امام امت است

 

نمایشگاه خوشنویسی از اشعار امام 11 تا 13 خرداد در فرهنگسرای اندیشه، نمایشگاه تصاویر امام مهربانی با موضوع همبستگی، اتحاد و ولایت‌پذیری 14 خرداد در مجموعه فرهنگی – هنری ایرانسرا و نمایشگاه آثار هنرمندان شهید و ایثارگر در 11 خرداد در خانه فرهنگ شیخ هادی، دیگر برنامه‌های این سازمان است.

 

نمایشگاه «امام و مردم» نیز به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و پنجاهمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شده است و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

 

انتهای پیام/ص - ب.ب 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.