شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵

همراه با نمایش فیلم مستند«هزار و یک سیب» /

بزرگداشت طاها کریمی در خانه هنرمندان

طاها کریمی

سینماپرس-گروه سینما/ مراسم بزرگداشت کارگردان جوان سینمای ایران «طاها کریمی» همراه با نمایش فیلم مستند بلند «هزار و یک سیب» آخرین ساخته این هنرمند، روز سه‌شنبه این هفته در خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مراسم نکوداشت «طاها کریمی» کارگردان فیلم سینمایی «کوهستان قندیل» به همت دکتر «قطب‌الدین صادقی» بازیگر این فیلم و با همکاری جامعه کردهای مقیم مرکز و همچنین با حضور جمعی از اساتید دانشگاه های هنر و تهران، عوامل فیلم‌های این هنرمندان جوان، دوستان و همکلاسی‌های این کارگردان فقید، جمعی از کردهای مقیم مرکز، تعدادی از فیلمسازان جوان سینمای ایران و علاقمندان به هنر سینما، همراه با نمایش فیلم مستند بلند «هزار و یک سیب» آخرین اثر این هنرمند، ساعت 6 بعدازظهر روز سه‌شنبه 28 خردادماه جاری در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران در شهر تهران برپا می‌شود.

 

قبل از این نیز نکوداشت این هنرمند، در شهرهای مختلف کردستان و همچنین در چندین شهر اقلیم کردستان عراق برپا شده و به همت دوستان، همکاران و خانواده «طاها کریمی» مراسم ختم این کارگردان جوان، ساعت 15 الی 17 بعدازظهر روز یکشنبه 19 خردادماه در مسجد ادب شهر سنندج مرکز استان کردستان برگزار شد.

 

همچنین در ساعت 18 همان روز و در سالن شماره 2 سینما بهمن سنندج، به همت «امین مرادی» رئیس حوزه هنری استان کردستان، با همکاری مؤسسه سینمایی «ستاک فیلم» و با حضور تعدادی از فیلمسازان کردستانی بزرگداشت این کارگردان جوان سینمای ایران همراه با نمایش فیلم مستند «من یک مزدور سفید هستم» برپا شد.

 

»طاها کریمی» ساعت 8 شب چهارشنبه 8 خردادماه 1391 بر اثر سانحه تصادف رانندگی در خیابان ابراهیم پاشای شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق درگذشت و پیکر این فیلسماز جوان، در قطعه هنرمندان آرامگاه منطقه سلیمان بگ شهر بانه در جوار آرمگاه ابدی مترجم نامدار ایران دکتر «ابراهیم یونسی» به خاک سپرده شد.

 

فیلم سینمایی «کوهستان قندیل»، فیلم‌های کوتاه «زریان»، «مرز زندگی»، «کوهستان سفید» (کویستانی سپی)، «نفت سرطان شهر ما»، فیلم مستند «من یک مزدور سفید هستم» و فیلم مستند بلند «هزار و یک سیب» از آثار این هنرمند فقید محسوب می‌شوند که این فیلم‌ها در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی به نمایش درآمده و جوایز معتبری را نیز کسب کرده‌اند.

 

«طاها کریمی» فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی سینما از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر تهران و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر دانشگاه پیام نور تهران، در دو سال گذشته در شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان سکونت داشت و در حال نگارش فیلمنامه دومین اثر سینمایی خود تحت عنوان «طلافروش بغداد» بود و قرار بود به همت دوستان هنرمندش، سینما تک سلیمانیه را تأسیس کرد.

 

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.