شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷

جوِّ انتخابات کدام فیلم ها را گرفت؟

سهیلی-رفیعی-شهابی

سینماپرس-گروه سینما/ بعضی از سینماگران در انتظار گذر از انتخابات برای ساخت فیلم هایشان نشسته اند. گزارش زیر علت این اقدام را بررسی می کند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، تکلیف خیلی از پروژه های در حال ساخت یا آمده نمایش روشن نشده است و سازندگان آن ها سرنوشت این فیلم ها را منوط به اتمام یا نتیجه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران کرده اند.

 

«دوران عاشقی»، «روز روشن»، «کلاشینکف»، «سالتو» از فیلم هایی هستند که سازندگان آن ها المان انتخابات را در ساخت یا نمایش فیلمشان موثر دانسته اند.

 

دوران پس از انتخابات، دوران عاشقی

 

علیرضا رئیسیان که پیش از این ساخت «دوران عاشقی» را به پس از انتخابات موکول کرده بود در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: پیش تولید فیلم هفته آینده آغاز خواهد شد.

 

وی در مورد این تاخیر در پیش تولید فیلم اعلام کرد: چون اساسا با امکانات دولتی نمی شد این فیلم را ساخت و برخی ارگان های دولتی مشکلاتی به وجود آوردند که نشان دادند تنها به یک موضوع خاص علاقه دارند همین عامل باعث شد تا ساخت فیلم را به پس از انتخابات موکول کنم. عواملی که دوست داشتم در این فیلم همکاری داشته باشند یا سرمایه گذار هم در شرایط دیگری غیر از شرایط امروز و در فضای بهتری می توانستند همکاری کنند.

 

رئیسیان در پاسخ به اطمینان از بهتر یا بدتر شدن فضا گفت: قطعا باید فضا بهتر شود. راهی به غیر از این ندارد.

 

روزهای روشن بعد از انتخابات

 

حسین شهابی کارگردان «روز روشن» در پاسخ به علت موکول کردن اکران فیلم خود به پس از انتخابات به سینماپرس گفت: من عمدا تصمیم به این کار نگرفتم و سینماهای سرگروه قراردادی در ماه های اولیه سال نبستند وگرنه در اکران دوم عید فیلم را به نمایش می گذاشتم. وگرنه فیلم در همین دولت ساخته شده بود و طبیعی بود که در همین دولت اکران شود.

 

وی با ابراز رضایت از اکران فیلم در دوران پس از انتخابات اظهار داشت: مطمئن باشید وضعیت سینما بهتر خواهد شد. در هیچ دورانی مثل این دوران فیلم سازی نخواهد بود. من برای فیلمی که امسال می سازم هم در انتظار انتخابات بودم. با حداقل سرمایه 700-800 میلیون برای یک فیلم هیچ چشم اندازی از اینکه چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد نداریم. قطعا وضع فیلمسازی بعد از انتخابات بهتر خواهد شد.

 

شتابزدگی برای سالتو

 

«سالتو» به کارگردانی علی رفیعی بر خلاف دیگر فیلم ها با اینکه به تازگی پروانه ساخت گرفته است اما زمزمه هایی از ساخت سریع آن به گوش می رسد.

 

دکتر علی رفیعی درباره ساخت «سالتو» اظهار داشت: من شخصا خیلی آمادگی این ساخت سریع را ندارم. در حال نگارش فیلمنامه هستم و خیلی راه در برابر ساخت فیلم داریم. لوکیشن ها و بازیگر ها باید به دقت مشخص شوند.کمی شتابزدگی در اسخت فیلم دارد به خرج داده می شود که درست نیست.

 

مسلح شدن کلاشینکف پس از انتخابات

 

سعید سهیلی کارگردان «کلاشینکف» که پیش از این اعلام کرده بود ساخت فیلم را منوط به نتایج انتخابات است در مورد علت این اقدام در گفت و گو با سینماپرس گفت: چون هر کدام از این کاندیداها باعث یک اتفاق جداگانه در فیلم من خواهند شد. بعضی از کاندیداها اگر انتخاب شوند من قید ساخت فیلم را می زنم. بعضی دیگر اگر انتخاب شوند قید سینما را می زنم. در مورد انتخاب بعضی دیگر امسال فیلم نمی سازم. بعضی دیگر اگر انتخاب شوند فردا فیلمم را کلید می زنم.

 

فیلم های دیگری هم هستند که ساخت آن ها متوقف شده است اما سازندگانشان در سکوت در انتظار مشخص شدن انتخابات هستند. با این همه باید دید آیا این انتظار به نفع سینماگران تمام خواهد شد یا بعضی از فیلم با این توقف های موقت برای همیشه متوقف خواهند ماند.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

 

 

انتهای پیام/ع/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.