دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵

ممنوعیت مصرف دخانیات جایزه می برد!

سیگار

سینماپرس-گروه تلویزیون/ جایزه بین المللی میرزای شیرازی در هفته جهانی بدون دخانیات (4 تا 10 خرداد ماه 92) در حالی اهدا شد که با وجود تولید و پخش تیزهای آموزشی همچنان تلویزیون نتوانسته آن گونه که باید به عنوان رسانه ی فراگیر نقش خود را به کفایت ایفا کند!

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینمای ایران، به نظر می رسد ممنوعیت در پخش مصرف دخانیات توسط بازیگران به تنهایی برای مقابله با فرهنگ مصرف دخانیات کارساز نباشد و نیاز به برنامه ریزی های عمیق تری دارد. اهدای جوایز گاهی این شبهه را پیش می آورد که این تمام آن کاری است که باید انحام می شد و رسالت به اتمام رسیده. مدیر شبکه سلامت در حالی جایزه میرزای شیرازی را در یافت می کند که این شبکه هنوز نتوانسته مخاطب چشم گیری را پوشش دهد و تاثیرگذاری آن قابل تامل است!

 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، جایزه بین المللی آیت اله میرزای شیرازی را به دکتر آبتین مهدی پور مدیر شبکه سلامت سیما و شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما اهدا کرد.

 

به گزارش روابط عمومی شبکه سلامت سیما، دکتر طریقت منفرد در هفته جهانی بدون دخانیات با تقدیر از سازمان صدا و سیما در اشاعه فرهنگ پیشگیری از مصرف دخانیات و تولید و پخش تیزرهای آموزشی موثر، جایزه بین المللی آیت اله میرزای شیرازی را به پاس زحمات و نقش موثر دکتر آبتین مهدی پور در تعیین سیاست های سلامت صدا و سیما به ایشان اعطا کرد.

 

وزیر بهداشت در همایش  پنجمین دوره اهدای جایز کنترل دخانیات ، با اشاره به مضرات مصرف دخانیات در کشور تصریح کرد: «امروز رسانه ها به عنوان بهترین ابزار آموزش پیشگیری از مصرف سیگار و قلیان به شمار می روند بطوری که هنرپیشه های محبوب سینما و تلویزیون با مصرف سیگار در آثار نمایشی نقش مهمی در مصرف نخستین سیگار جوانان داشتند اما خوشبختانه تلویزیون با ممنوعیت پخش نمایش مصرف سیگار و ممیزی آن گام بسیار مهمی در مبارزه با این معضل اجتماعی برداشته است به همین دلیل از زحمات همه پرسنل خدوم صداوسیما تشکر ویژه می کنیم».

 

گفتنی است جایزه میرزای شیرازی  جایزه ملی و بین المللی  است که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي جمهوری اسلامی ايران بر اساس مصوبه ستاد اجرایی قانون جامع كنترل دخانیات و به منظور تجليل از فعالين عرصه پيشگيری و كنترل دخانيات بنيانگذاری و تأمين شده است، كه از خرداد ماه سال 1388  ساليانه به اشخاص حقيقی و حقوقی كه فعاليت های آنان منجر به حصـــول دستاوردهاي چشمگيری در زمينه پيشگيری و كنترل شده باشد، اهدا می شود.

 

 

انتهای پیام/ ع. ن ـ ب.ب

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.