جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸

وزیر فرهنگ چین در افتتاحیه نمایشگاه عکس «ایران، صنعت، مذهب، هنر، طبیعت»:

دوست داریم از هنرمندان چینی نیز در ایران نمایشگاه برگزار شود

نمایشگاه عکس

سینما پرس- گروه هفت هنر/ تهو در افتتاحیه نمایشگاه "ایران، صنعت، مذهب، هنر، طبیعت" در مورد علاقه کشور چین برای برگزاری نمایشگاه های هنری سخن گفت.

به گزارش سینما پرس به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری «تحریر کارگاه خیال» عصر روز گذشته نمایشگاه عکس «ایران، صنعت، مذهب، هنر، طبیعت» با حضور وزیر فرهنگ پکن، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی ایرانی و مدیرعامل موسسه فرهنگی تحریر کارگاه خیال و شهروندان چین افتتاح شد.

 

همچنین بسیاری از هنرمندان و عکاسان چینی از این نمایشگاه استقبال کردند و در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه «تهوو»؛ وزیر فرهنگ پکن در سخنرانی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه در چین گفت: دوست داریم که آثار هنرمندان چینی در هر زمینه ای به ایرانیان معرفی شود و نمایشگاه های بزرگی نیز از آثار هنرمندان چینی در ایران برگزار شود.

 

نمایشگاه عکس

 

وی افزود: امیدوارم این برنامه های فرهنگی بتواند رابطه متقابل ایران و چین را تقویت کند و ارتباطات فرهنگی دو کشور روز به روز بیشتر شود.

 

 

پس از سخنرانی وزیر فرهنگ چین، محمدباقر خرمشاد؛ رئیس سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی صفری؛ رایزن ایران در پکن و هنرمندان حاضر در این مراسم از نمایشگاه دیدن کردند.

 

همچنین در این نمایشگاه فتوکلیپی از آثار عکاسان به نمایش درآمد که توجه بسیاری از هنرمندان چینی و ایرانیان مقیم چین را به خود معطوف کرد.

 

نمایشگاه ایران در پکن

 

مهناز شفیعی؛ مدیرعامل موسسه فرهنگی تحریر کارگاه خیال در حاشیه این نمایشگاه در مورد لزوم برگزاری این نوع نمایشگاه های هنری در کشورهای آسیایی گفت: این نوع نمایشگاه ها موجب می شود که خودباوری در میان هنرمندان و جوانان تمام کشورها بیشتر شود و تبلیغات منفی که از سوی دولت های غربی می شود اثری بر فرهنگ کشورها نداشته باشد.

 

وی تصریح کرد: همچنین در مورد ایران مشخص می شود که اگرچه تحریم ها سخت بوده اما ایران کشوری نیست که وابسته صد در صدی کشورها غربی باشد و می تواند در همه عرصه ها با قدرت جلو رود. همچنین می تواند بر قدرت گردشگری ایران اثر گذار باشد و کشورهای آسیایی را بیشتر به ایران آورد.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.