سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹

فرصت سه ماهه آکادمی اسکار به سینمای ایران

اسکار

سینما پرس- گروه سینما/ ایران سه ماه فرصت دارد تا اثر سینمایی خود را برای آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار در بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار ارسال کند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار تاریخ آخرین مهلت ارسال آثار برای رقابت در بخش‌های مختلف هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار را اعلام کرد.

 

براساس بیانه منتشر شده از سوی آکادمی اسکار، کشورهای مختلف از سراسر جهان تا تاریخ یکم اکتبر (9 مهر) پاییز سال جاری فرصت دارند نماینده خود را برای رقابت در بخش «آثار غیرانگلیسی زبان» هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار ارسال کنند.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، آخرین مهلت ارسال آثار به بخش‌های «فیلم کوتاه لایو اکشن» و «انیمیشن کوتاه» نیز همانند بخش «آثار غیرانگلیسی زبان»، یکم اکتبر (9 مهر) پاییز سال جاری تعیین شده است.

 

سازندگان آثار مستند کوتاه نیز می‌توانند تا تاریخ 3 سپتامبر (12 شهریور) تابستان سال جاری آثار خود را برای رقابت در بخش «مستند موضوعی کوتاه» ارسال کنند. همچنین برای ارسال آثار در بخش «فیلم مستند» نیز آخرین مهلت ارسال تاریخ 23 سپتامبر (یکم مهر) پاییز سال جاری اعلام شده است.

 

سازندگان انیمیشن‌های سینمایی نیز تا تارخ یکم نوامبر (10 آبان) پاییز سال جاری فرصت دارند آثار خود را برای رقابت در بخش «انیمیشن سینمایی» هشتاد و ششمین دوراه مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار ارسال کنند.

 

تاریخ 2 دسامبر (11 آذر) پاییز سال جاری نیز آخرین مهلت ارسال آثار در بخش‌های «موسیقی متن» و «ترانه فیلم» در نظر گرفته شده است.

 

همچنین جوایز آثار تخیلی و تکنیکی (Scientific and Technical Awards) نیز در تاریخ 12 جولای (21 تیر) تابستان سال جاری طی مراسمی اهدا می‌شود.

 

آکادمی اسکار اعلام کرده است که تمامی آثار ارسالی تا قبل از ساعت 5 بعداز ظهر روزهای تعیین شده باید به دبیرخانه آکادمی تحویل داده شود.

 

هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار در تاریخ 2 مارس (11 اسفند) زمستان سال جاری در سالن «دالبی تیه‌تر» شهر هالیوود برگزار می‌شود. شبکه تلویزیونی «ای بی سی» نیز این مراسم مهم و معتبر را به صورت زنده پخش می‌کند.

 

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی تنها نماینده ایران است که توانست در هشتاد و چهارمین دوره این مراسم سالیانه جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را دریافت کند.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.