یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰

«شب بتهوون» در تالار وحدت به اجرا در می‌آید

تالار وحدت

سینما پرس- گروه هفت هنر/ سرپرست ارکستر پارسیان از اجرای قطعات بتهوون در قالب کنسرتی در تالار وحدت خبر داد.

به گزارش سینما پرس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، آیدین احمدی نژاد، سرپرست گروه موسیقی «پارسیان» در خصوص کنسرت «شب بتهوون» بیان کرد: در برنامه هایی که تا امروز داشتیم، سعی کردیم رپرتوارهای مختلفی را در قالب کنسرت های استاندارد و یا مرتبط با آهنگساز خاصی برگزار کنیم. در ادامه آنها، کنسرت پیش رو را به بتهوون اختصاص دادیم.

 

وی با تاکید بر اینکه قطعات کلاسیک باید نواخته شوند تا مردم با آنها آشنا شوند، افزود: اکثر قطعات این کنسرت خیلی کم اجرا شده است.

 

سرپرست گروه موسیقی پارسیان انگیزه اجرای کنسرت «شب بتهوون» را بزرگداشت استاد اصلانیان دانست و گفت: این کنسرت به پیشنهاد رافائل میناسکانیان برای بزرگداشت استاد اصلانیان برگزار می شود زیرا این استاد هم از نظر سبک و سیاق و هم از نظر نگاه به موسیقی تاثیرگذار بودند.

 

احمدی نژاد در خصوص انگیزه انتخاب قطعات تاکید کرد: علاوه بر کمتر اجرا شدن این قطعات به امکانات ارکستر نیز توجه کردیم.

 

وی در پاسخ به اینکه آیا ارکستر پارسیان در آینده صرفا به اجرای موسیقی کلاسیک می پردازد، خاطرنشان کرد: در مجموع موسیقی کلاسیک دو تعریف دارد؛ در تعریف اول موسیقی دوره کلاسیک در غرب مد نظر است و در تعریف دوم منظور از موسیقی کلاسیک، موسیقی علمی تر است که در واقع می توان گفت یک ژانر محسوب می شود و صرفا مختص به غرب نیست.

 

این هنرمند ادامه داد: در تمام دنیا، ارکسترها از همه دوره ها می نوازند زیرا تعدد کنسرت دارند و افراد می توانند به عنوان یک شهروند خودشان را با تاریخ موسیقی روبرو ببینند؛ اما به دلیل امکانات محدود شاید ما نتوانیم چنین رپرتواری را به اجرا در آوریم. با این حال ما اصرار به دوره خاصی نداریم و باید رپرتوار سبک ها و دوره های مختلف را بنوازیم.

 

رهبر ارکستر پارسیان در خصوص گسترش فعالیت های این گروه اظهار داشت: گروه پارسیان در حال حاضر نیز پتانسیل بزرگ شدن دارد ولی علاوه بر ملاحظات فنی در انتخاب نوازنده ها تعلقاتشان به موسیقی و مسائل فرهنگی را در نظر می گیریم ؛ از طرفی برخی از سازها در ایران نوازنده ای ندارند. با این وجود در تلاش هستیم در طول یک سال آینده به ارکستری بزرگ تبدیل شود.

 

لازم به ذکر است کنسرت «شب بتهوون» گروه موسیقی پارسیان 16 و 17 تیرماه ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می شود.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.