شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶

عادل بزدوده «کپل شهر موش ها» که برای خود مردی شده را می‌سازد

شهر موشها

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ عادل بزدوده از همکاری خود برای طراحی و ساخت عروسک های فیلم سینمایی «شهر موش ها» خبر داد و گفت: تکنیک های عروسک سازی در این مجموعه برای اولین بار در ایران اتفاق می افتد.

عادل بزدوده کارگردان تئاتر، طراح و سازنده عروسک در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس با بیان اینکه در حال حاضر مشغول آماده سازی عروسک های فیلم سینمایی «شهر موش ها» است، در این رابطه بیان کرد: در حال حاضر به همراه خانم محبوب و جمعی از دوستان دیگر مشغول آماده سازی عروسک های فیلم سینمایی «شهر موش ها» هستیم، ساخت این عروسک ها حدود 6 ماه زمان می برد و ما در تلاش هستیم که این عروسک ها را تا اواخر شهریور یا اوایل مهر ماه که فیلمبرداری آن آغاز می شود آماده کنیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به این که برخی از عروسک ها ی پروژه قبلی یا از بین رفته اند و یا قدیمی شده اند عروسک ها نیاز به طراحی و ساخت مجدد داشتند، همچنین عروسک های قدیمی برای این پروژه مناسب نبودند زیرا سنشان بالا رفته است برای مثال عروسک کپل در سری جدید برای خودش مردی شده و صاحب همسر و فرزند شده است به همین دلیل باید از لحاظ چهره نیز تغییراتی در این عروسک به وجود می آمد.

 

بزدوده افزود: تعداد عروسک هایی که باید ساخته شوند بسیار زیاد و به تعداد افراد یک شهر به نام «شهر موش ها» است بنابراین طراحی و ساخت این عروسک ها ساده نبوده و نیاز به صرف زمان و انرژی است.

 

این طراح عروسک تصریح کرد: کار آزمون و خطا در این پروژه انجام شده است و ما به نتایج خوبی رسیده ایم، این پروژه می تواند سرآغاز شروع سبک و سیاقی جدید در عرصه عروسک سازی کشور باشد زیرا عروسک های این مجموعه متفاوت تر از هر عروسکی در ایران ساخته می شود، تکنیک های عروسک سازی برای پروژه «شهر موش ها» تکنیک هایی جدید است که برای اولین بار در ایران تفاق می افتد.

 

پیگیری برای نمایش «آهای تو دیگه کی هستی ؟»

 

این کارگردان در ادامه با اشاره به این که از سال گذشته پیگیر اجرای نمایش «آهای تو دیگه کی هستی» است، در این رابطه ادامه داد: با وجود اینکه به شدت درگیر ساخت عروسک های فیلم «شهر موش ها » هستم اما از اجرای این نمایش غافل نشده ام، متاسفانه به دلیل شرایط مدیریتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرای این نمایش به تعویق افتاده است.

 

وی ادامه داد: هنوز جواب قطعی از سوی کانون برای اجرای این نمایش دریافت نکرده ام، به هر روی از مخاطبانی که در انتظار اجرای مجدد این نمایش بودند عذر خواهی می کنم و در اولین فرصتی که کانون در اختیارم قرار بدهد این نمایش را به صحنه می برم.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.