دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹

جوزپه تورناتوره فاتح مراسم ایتالیایی «روبان نقره‌ای» شد

جوزپه تورناتوره کارگردان سینمای ایتالیا در جشنواره تورنتو

سینما پرس- گروه سینما/ جدیدترین اثر جوزپه تورناتوره به نام «بهترین پیشنهاد» 6 جایزه شصت و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز ایتالیایی «روبان نقره‌ای» را به خود اختصاص داد.

به گزارش سینما پرس، شصت و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز ایتالیایی «روبان نقره‌ای» شب گذشته در حالی برگزار شد که فیلم سینمایی «بهترین پیشنهاد» (The Best Offer) به نویسندگی و کارگردانی جوزپه تورناتوره توانست 6 جایزه مهم این مراسم سالیانه مانند بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین موسیقی فیلم (انیو موریکونه) را به خود اختصاص دهد.

 

فیلم درام رمانتیک «بهترین پیشنهاد» که به زبان انگلیسی ساخته شده است داستان روابط بین یک دلال حراجی‌های هنری غیرعادی (جفری راش) و یک مجموعه‌دار (سیلویا هوکس) را به تصویر می‌کشد.

 

«بهترین پیشنهاد» پیش از اینکه موفق به دریافت 6 جایزه مراسم اهدای جوایز «روبان نقره‌ای» شود، توانسته بود در مراسم اهدای جوایز ایتالیایی «دیوید دی دوناتلو» نیز 5 جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین طراحی لباس، بهترین موسیقی فیلم و بهترین طراحی صحنه را از آن خود کند. همچنین این فیلم سینمایی چندی پیش نیز جایزه بهترین فیلم سال جشنواره موسیقی و فیلم ایشیا را نیز به خود اختصاص داد.

 

فیلم‌های سینمایی «میه‌له» (Miele) به کارگردانی والریا گولینا، «واقعیت» (Reality) به کارگردانی ماتئو گارونه و «زیبایی بزرگ» (The Great Beauty) به کارگردانی پائولو سورنتینو نیز دیگر آثاری بودند که توانستند جوایز متعددی را در مراسم اهدای جوایز «روبان نقره‌ای» از آن خود کنند.

 

والریا گولینا که در نخستین تجربه کارگردانی خود فیلم «میه‌له» را ساخته است جایزه بهترین کارگردان نوظهور این مراسم سالیانه را دریافت کرد.

 

جسمین ترینکا و آنیلو آرنا که به ترتیب در فیلم‌های سینمایی «میه‌له» و «واقعیت» بازی کرده‌اند نیز جوایز بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد شصت و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز ایتالیایی «روبان نقره‌ای» را به خانه برند. همچنین متائو گارونه نیز برای نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «واقعیت» موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه این مراسم سالیانه شد.

 

کارلو وردونه و سابرینا فریلی نیز برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «La Grande Bellezza) به ترتیب موفق به دریافت جوایز بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل زن شصت و هفتمین دوره این مراسم سالیانه شدند.

 

فیلم سینمایی «تو و من» (You and Me) به کارگردانی برناردو برتولوچی نیز با دریافت جایزه‌ افتخاری ویژه‌ای به عنوان بهترین فیلم سال از سوی مراسم اهدای جوایز «روبان نقره‌ای» معرفی شد.

 

عنوان بهترین فیلم مراسم «روبان نقره‌ای» برای فیلم سینمایی «من و تو» سومین موفقیت برتولوچی در این مراسم سالیانه است، به طوری که این کارگردان63  ساله پیش از این نیز برای ساخت فیلم‌های سینمایی «آخرین تانگو در پاریس» (Last Tango in Paris) در سال 1972 و «دنباله‌رو» (The Conformist) در سال1970  موفق به دریافت 2 جایزه بهترین فیلم این مراسم ایتالیایی شده بود.

 

مراسم اهدای جوایز «روبان نقره‌ای» که قدیمی‌ترین مراسم اهدای جوایز فیلم در اروپا به شمار می‌آید، برای نخستین بار در سال 1946 میلادی برگزار شده است. همچنین برگزیدگان بخش‌های مختلف این مراسم سالیانه هر ساله با رای اعضای سندیکای ملی روزنامه‌نگاران ایتالیا انتخاب می‌شوند.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.