سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵

اهدای جایزه ABU به نگار استخر /

عروسک گردان سنجد با «دس دسی صداش می آد» در مالزی جایزه برد

دس دسی صداش میاد

سینماپرس - گروه تلویزیون/ نگار استخر با شرکت در اجلاس ABU (اجلاس رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه) توانست موفقیت چشمگیری کسب کند،

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی شبکه دو، در این اجلاس «دس دسی صداش می آد» به تهیه کنندگی نگار استخر پس از برنامه تلویزیون «ان اچ کی» ژاپن بیشترین درخواست را برای پخش در کشورهای آسیا و اقیانوسیه دریافت کرد.

 

نگار استخر در این باره بیان کرد: هر سال در مالزی اجلاسی با عنوان تبادل آیتم های اتحادیه برنامه سازان آسیا – اقیانوسیه برگزار می شود، در این اجلاس همه اعضا حداقل با 4 اثر حضور پیدا می کنند و می توانند تمام آیتم های کشورهای مختلف را بدون پرداخت هزینه ای برای پخش در رسانه به کشور خود ببرند.

 

عروسک گردان و صدا پیشه سنجد با بیان این که آثار ارائه شده کشورهای عضو با شاخصه های خاصی سنجیده شده و به اجلاس راه پیدا می کنند، افزود: این آثار در اجلاس پخش شده و از نظر اینکه چقدر مورد استقبال کشورهای عضو قرار می گیرند، سنجیده می شوند.

 

استخر گفت:  امسال من با سه انیمیشن از شرکت صبا و برنامه «دس دسی صداش می آد» شبکه دو در این اجلاس شرکت کردم که خوشبختانه برنامه «دس دسی صداش می آد»  پس از برنامه تلویزیون «ان اچ کی» ژاپن بیشترین توجه ها را به سمت خود معطوف کرد.

 

تهیه کننده «دس دسی صداش می آد» افزود: قرار است این برنامه در کشورهای کویت، ژاپن، مالزی، تایلند، اندونزی، سریلانکا و... پخش بشود.

 

وی تاکید کرد: این موفقیت بزرگی برای کشور ما به حساب می آید چرا که  کشورها آثار ارائه شده در اجلاس را از جهات مختلف مورد ارزیابی قرار می دهند، مثلا اینکه چقدر برای پخش در رسانه آن ها مناسب است و آیا مخاطبان می توانند با این برنامه ارتباط برقرار کنند یا خیر .

نگار استخر


پیشتازی وب سایت کودک شبکه دو در کشورهای آسیا و اقیانوسیه

 

این تهیه کننده افزود: این اجلاس هر سال دوره آموزشی با مضمون طراحی وب سایت های کودک برگزار می کند، ما پارسال در این دوره آموزشی شرکت کردیم و خوشبختانه امسال با وجود اینکه فقط یک سال از عمر وب سایت 10006016 می گذرد موفقیت  های بزرگی را در بین کشورهای عضو به دست آوردیم. با وجود اینکه کشورهای ژاپن، تایلند و کره سال های زیادی است که وب سایت کودک دارند، امسال وب سایت تازه متولد شده ما به عنوان بهترین وب سایت کودک شناخته شد.

 

نگار استخر تصریح کرد:  این وب سایت کودک از نظر سهولت دسترسی مخاطبان به محتوای وب، طراحی و موارد دیگر مورد توجه قرار گرفته و موفقیت چشمگیری به دست آورد. این برای ما که به دنبال تجربه های تازه هستیم، اتفاق بسیارخوبی است، اینکه که وقتی در عرصه های بین المللی و با شاخصه ها و استانداردهای جهانی سنجیده می شویم می توانیم فید بک درستی دریافت کنیم . امسال  کشورهای اروپایی نیز با 57 اثر در این اجلاس حضور داشتند که بخشی از آن ها برای ما نیز بسیار مفید است.

 

اجلاس ABU جایی برای تبادل  برنامه های مختلف بیش از 60 کشور جهان است، که در بخش برنامه های کودک این اجلاس 17 کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

 

انتهای پیام/ ع.ن/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.