سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶

از امضای دومین تفاهم نامه تا مشکلات چشمی محمدرضا شریفی‌نیا/

کارت‌های هدیه ماه رمضان از فردا میان اهالی سینما توزیع می‌شود

سید ضیاء هاشمی

سینماپرس- گروه سینما/ از فردا توزیع کارتهای هدیه ماه مبارک رمضان به اهالی سینما از سوی صنوف آغاز می‌شود و این کارتها به سرعت در اختیار اهالی سینما قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، تفاهم نامه بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی نور با جامعه صنفی تهیه‌کنندگان در مرکز چشم پزشکی نور امضاء شد .

 

در ابتدای این جلسه دکتر خسرو حیدری؛ رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمارستان نور درباره اهمیت چشم در میان اعضای بدن گفت: ما حدود 15000 هنرمند در کشور داریم که با احتساب خانواده‌هایشان تعداد بالایی خواهد شد. باید با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده براساس وقت این عزیزان و وضعیت چشم پزشکی شرایطی مهیا شود که به تدریج هنرمندان را دعوت کنیم و  با معاینه از آن‌ها بیماری‌های چشمی را تشخیص و عمل غربالگری را انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: در هر 5 ثانیه روی کره زمین یک نفر نابینا می شود. متاسفانه 180 میلیون نفر در کره زمین در معرض نابینایی قراردارند که به دلیل عدم اطلاع و آگاهی به این بیماری مبتلا می شوند. در این تفاهم‌نامه تلاش شده تا هنرمندان را از بیماری‌های چشمی آگاه کنیم و بتوانیم در اعمال جراحی به این عزیزان خدمات موثر و مناسبی ارایه دهیم. اکثر کارگردانان برای تغییر رنگ چشم بازیگران از لنز استفاده می‌کنند اما آگاهی دقیقی از استفاده درست از لنز و  اینکه هر لنز برای چه لوکیشن یا آب و هوایی مناسب است ندارند و بدون آگاهی از لنز بهره می‌برند که باعث صدمات جبران ناپذیری به بازیگران می شود.

 

حیدری تصریح کرد: برخی از بیماری‌ها روی چشم تاثیر می‌گذارند از جمله بیماری دیابت که متاسفانه هنرمندان و بسیاری از افراد جامعه از آن اطلاع درستی ندارند در این تفاهم‌نامه و در بندهای آن تلاش شده است که به آگاهی رسانی و اطلاع رسانی به هنرمندان با ارایه بروشور و بسته‌های آموزشی و اطلاع رسانی آگاهی لازم ارایه شود. علاوه بر خدمت رسانی به اهالی هنر، ما تنها مرکز چشم پزشکی هستیم که به خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز خدمات خارج از نوبت ارایه می‌کنیم و معتقدیم این عزیزان به گردن تمام جامعه حق دارند که باید با این کار ادای دین نماییم.

 

در ادامه سید ضیاء هاشمی گفت: این مرکز پزشکی بسیار مجهز و مناسب است و مرکزی کاملا مجهز است و به همین دلیل و برای تکریم جایگاه انسانی  هنرمندان این مرکز را در نظر گرفتیم که بسیار مجهز و مناسب است. ما در این مدت با مساعدت دولت تلاش کردیم تا تنها کار صنفی انجام دهیم و به دور از مسایل سیاسی به وضعیت معیشت اهالی سینما دقت نظر داشته باشیم. به عنوان صنف نباید به دنبال کارهای سیاسی باشیم  و در این راه تلاش کردیم تا بیمه طلایی هنرمندان را برای این عزیزان فراهم کنیم . از فردا -19 تیرماه- توزیع کارتهای هدیه ماه مبارک رمضان به اهالی سینما از سوی صنوف آغاز می‌شود و این کارتها به سرعت در اختیار اهالی سینما قرار خواهد گرفت.

 

وی درباره بیمه بیکاری نیز اظهار کرد: بیمه بیکاری را با بیمه طلایی دنبال می‌کردیم اما این بیمه نیازمند بودجه‌ای بیشتر بود به همین دلیل ابتدا بیمه طلایی را برای هنرمندان در نظر گرفتیم و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت بودجه‌ای را از دولت بگیریم و ظرف روزهای آتی بیمه بیکاری را نیز برای هنرمندان فراهم آوریم.

 

محمدرضا شریفی‌نیا هم در این جلسه با اشاره به اهمیت مراقبت از چشم و آسیب‌هایی که در طول کار بر چشم‌هایش وارد شده است، عنوان کرد: بازیگران باید برای ارایه نقش‌ و قرار گرفتن به جای شخصیت‌های دیگر نیاز به لنز‌های رنگی دارند که متاسفانه این لنزها بدون توجه و نظر پزشکی در چشم بازیگر قرار می‌گیرد. به شخصه در فیلم مسافر ری این تجربه را داشتم. لنز رنگی در چشم‌ام گذاشتند که مدام احساس درد می‌کردم بسیار اذیت شدم و در نهایت متوجه شدم لنز پاره شده و آسیب به چشم‌ام وارد آمده است و چشم من دچار خونریزی شده بود. در فیلم اختاپوس دو بازیگر این فیلم امین زندگانی و ترلان پروانه از لنزهای خاصی باید استفاده می‌کردند که چشم‌هایشان حالت خاصی داشته باشد و هر دو دچار آسیب شدند.

 

وی ادامه داد: این اتفاق به عقیده من میمون و مبارک است و مشکلات سینمای ایران را حل خواهد کرد. من به شخصه اگر بخواهم سینما را در یک نشانه خلاصه کنم یک چشم خواهم کشید که نشان از نگاه کردن است و در مردمک آن تاش رنگی می‌گذارم. هر فردی از نگاه خود می‌تواند اطراف را نگاه کند. هنرمندان سینما، نقاش، فیلمبردار و... نیاز به چشمی سلامت دارند و امیدواریم این خدمات به هنرمندان بتواند در سلامت این قشر از جامعه موثر بوده زیرا این سلامت به سلامت جامعه نیز باز خواهد گشت.

 

در ادامه جلسه هاشمی تاکید کرد: برخی از افراد دچار افتادگی پلک هستند که در بینایی موثر است در این تفاهم نامه ذکر شده است که در این مورد نیز تخفیف شامل هنرمندان باشد.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.