جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷

ثبت 9 فیلم صامت آلفرد هیچکاک در «یونسکو»

آلفرد هیچکاک

سینما پرس- گروه سینما/ مسئولان سازمان ملل اعلام کردند که 9 فیلم سینمایی صامت آلفرد هیچکاک در بخش یادبود انگلستانِ جهان «یونسکو» ثبت شده است.

به گزارش سینما پرس، مسئولان سازمان ملل اعلام کردند 9 فیلم سینمایی صامت آلفرد هیچکاک که شامل نخستین فیلم بلند سینمایی این کارگردان انگلیسی به نام «باغ تفرجگاه» (The Pleasure Garden) می‌شود، در بخش یادبود انگلستانِ جهان «یونسکو» ثبت شده است.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، ثبت این آثار بخشی از برنامه «یونسکو» برای حمایت و توسعه آگاهی آرشیو این سازمان است. آقار هیچکاک در کانر 11 اثر دیگر انتخاب شده از کتابخانه‌ها، آریشوها و موزه‌های میراص بریتانیا قرار گرفته است.

 

تمامی این 9 فیلم در ماه اوت در «موسسه فیلم بریتانیا» اکران می‌شد. پس از اکران در انگلستان این آثار در شهرهای مهم آمریکا مانند واشنگتون، سانفرانسیسکو و لس آنجلس به نمایش در می‌آید.

 

«مستاجر: داستان مه لندن» (The Lodger: A Story of the London Fog)، «مردی که زیاد می دانست» (The Man Who Knew Too Much)، «طلسم شده» (Spellbound)، «روانی» (Psycho)، «پنجره عقبی» (Rear Window)، «سرگیجه» (Vertigo) و «شمال از شمال غربی» (North by Northwest) از جمله معروف ترین آثار هستند که آلفرد هیچکاک کارگردان آن ها را برعهده داشته است.



آلفرد هیچکاک که در طول سال های فعالیت هنری خود نامزد دریافت 5 جایزه اسکار شده است در تاریخ 13 آگوست سال 1899 میلادی و در محله لیتون استون شهر لندن کشور اروپایی انگلستان به دنیا آمده است.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.