شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳

فرهاد مهرانفر:

«بربال های خیال» کودکانه نیست اما درباره کودک است

فرهاد مهرانفر

سینماپرس-گروه سینما/ فرهاد مهرانفر کارگردان «بر بال های خیال» درباره اهمیت جشنواره کودک اظهار داشت: جشنواره کودک و نوجوان اصفهان هم به جهت سابقه و اعتبار بین المللی و هم از نظر برگزاری مطلوبش در چند دهه گذشته جشنواره کلیدی ملی ما محسوب می شود و ما نمی توانیم این اعتبار را انکار کنیم.

فرهاد مهرانفر؛ کارگردان «بر بال های خیال» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس درباره وضعیت تولید فیلم خود گفت: مراحل فیلمبرداری طی شده و به پایان رسیده است و هم  اکنون مشغول تدوین فیلم هستیم که خود من این کار را به عهده دارم.

 

وی در مورد فیلمبرداری قسمت غار فیلم و چگونگی انجام این کار توضیح داد: دیدار ذهنی بهرام نقش اول فیلم و همسرش الهام چون امکان نورپردازی در داخل غاری که در دسترس باشد وجود نداشت در دکور که در رشت ساخته شده بود انجام شد.

 

بر بال‌های خیال

 

کارگردان «بر بال های خیال» در مورد میزان رضایتش از این فیلم بیان داشت: از دکورسازی راضی بودیم و برای این قسمت از فیلم پاسخ داد. با توجه به امکاناتی که در اختیار داشتیم راضی کننده بود.

 

وی در مورد حضور فیلم در جشنواره کودک تاکید کرد: کوشش می کنیم که تا اول پاییز فیلم را آماده نمایش کنیم و اگر شرایط جشنواره اصفهان به صورتی بود که امکان نمایش فیلم ما وجود داشت اولین نمایش «بر بال های خیال» را در جشنواره کودک و نوجوان و بعد در جشنواره های آتی داشته باشیم.

 

مهرانفر در مورد مناسبت موضوع فیلم با جشنواره کودک توضیح داد: فیلم کودکانه نیست اما درباره کودک است و کودک در آن یک نقش کلیدی را ایفا می کند.

 

بر بال‌های خیال

این کارگردان درباره اهمیت جشنواره کودک با توجه به بی اعتنایی خیلی از کارگردان های حوزه کودک به آن اظهار داشت: جشنواره کودک و نوجوان اصفهان هم به جهت سابقه و اعتبار بین المللی و هم از نظر برگزاری مطلوبش در چند دهه گذشته جشنواره کلیدی ملی ما محسوب می شود و ما نمی توانیم این اعتبار را انکار کنیم.

 

وی اذعان کرد: حضور آثار قبلی من چون اولین فیلمم «موشک کاغذی» که جایزه ملی و بین المللی جشنواره را به خود اختصاص داد و «شعله در باد» که سال گذشته جایزه بهترین کارگردانی را گرفت و چند فیلم دیگر رابطه دیرینه ای بین من و جشنواره کودک ایجاد کرده که یک رابطه کاری و حسی خوبی ست. کارهایم هم چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم به حوزه کودک و نوجوان می پردازند در نتیجه نمی توانم این جشنواره را نادیده بگیرم.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.