یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷

گزارشی از دلیل نیم‌بها نکردن سینماهای حوزه هنری در طرح ویژه ماه مبارک رمضان/

مدیران سینماهای حوزه هنری: سینماداران زیرمجموعه حوزه هنری ممنوع المصاحبه هستند

نمایی از سینما آزادی و روزگار بی رونق پرمخاطب ترین سینمای کشور

سینماپرس- گروه سینما/ سینماهای حوزه هنری در ماه مبارک رمضان از دستور از دستور شورای صنفی مبنی بر ارائه بلیط نیم بها خودداری کردند و در پیگیری خبرنگار سینماپرس، سینماداران اعلام کردند که از سوی حوزه هنری ممنوع المصاحبه هستند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان شورای صنفی نمایش اعلام کرد که باید تمامی سینماها با ارائه بلیط نیم بها پذیرای مخاطبان باشند اما بسیاری از سینماداران از تصمیم شورای استقبال نکردند و تنها برخی سینماها بلیط ها را در گیشه خود نیم بها فروختند.

 

کاوش: روز دوشنبه در مورد سینماهای متخلف تصمیم می گیریم

 

این در حالی است که حبیب کاوش؛ سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس می گوید: حکم ارائه بلیط نیم بها توسط سینماها در ماه مبارک رمضان قطعی است و در جلسه هفته گذشته شورای صنفی نمایش با هماهنگی وزارت ارشاد چنین تصمیمی گرفته شد.در جلسه آینده شورای صنفی نمایش در مورد سینماهایی که به حکم بلیط نیم بها عمل نکرده اند تصمیم گیری می کنیم.

 

گفتنی است رضا سعیدی‌پور؛ مدیر پردیس آزادی پیش از این عنوان کرده بود: این سینما هر سال روال خود را دارد و امسال هم سانس‌های ابتدایی یعنی 12، 14:30 و نیز سانس 12 شب به بعد تا 1:45 بامداد به صورت نیم‌بها است. آنچه به عنوان طرح ویژه اکران مطرح شده پیشنهاد شورای صنفی نمایش به سینماهاست.

 

پس از مصاحبه مدیر سینما آزادی گویا از سوی حوزه هنری به مدیران سینماهای تحت پوشش اعلام شده است که هیچ مصاحبه ای با رسانه ها نداشته باشند که صوتی این گفت و گوها موجود است. مدیران این سینماها در پاسخ به پرسش های سینماپرس تقاضا کردند که پرسش ها از شخص غلامرضا فرجی؛ مسئول پخش حوزه هنری پرسیده شود چرا که از سوی حوزه هنری از آن ها خواسته شده است که فعلا مصاحبه ای نداشته باشند اما پیگیری های خبرنگار ما برای تماس با غلامرضا فرجی به نتیجه ای نرسید.

 

البته عدم پیروی از دستور شورای صنفی مبنی بر ارائه بلیط نیم بها تنها در مورد سینماهای حوزه هنری رخ نداده و با بررسی های انجام شده از سوی سینماپرس مشخص شد بسیاری از سینماها هنوز نپذیرفته اند که در ماه رمضان به مخاطبان بلیط نیم بها ارائه دهند و بهای بلیط چه در پردیس های سینمایی و چه در سینماهای ممتاز و غیره به همان بهای گذشته به فروش می رسد. باید دید شورای صنفی نمایش در جلسه آتی خود چه تصمیمی در مورد این سینماها اخذ خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.