یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹

در مورد نیاز سازمان‌های مختلف برای زمین‌های چمران عنوان شد/

جواد شمقدری: زمین‌های نمایشگاه بین‌المللی حق سینمای ایران است

گفتگوی اختصاصی با جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشور

سینماپرس-گروه سینما/ رییس سازمان سینمایی در واکنش به واگذاری محل نمایشگاه بین المللی تهران به سازمان صدا و سیما گفت: حالا که بحث واگذاری آن به یک مجموعه فرهنگی اولویت یافته این حق سینمای ایران است که از این امتیاز برخوردار شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، پس از انتشار خبری مبنی بر واگذاری نمایشگاه بین المللی تهران به سازمان صدا و سیما جواد شمقدری؛ رییس سازمان سینمایی سینمای ایران را که بارها از محدودیت مکان برای ساخت سینما و بسیاری از مباحث دیگر سخن گفته این بار با اشاره به اهم و فالاهم کردن نیاز ارگان های فرهنگی، این زمین ها را حق سینمای ایران عنوان کرد. وی در این زمینه به پرسش های خبرنگار سینماپرس پاسخ گفت:

 

آقای شمقدری، آیا بحث واگذاری نمایشگاه بین المللی تهران به سازمان سینمایی پیش از این هم مطرح شده بود؟

 

در دولت نهم که مشاور رییس جمهور در امور هنری بودم و طرح سازمان سینمایی را پیگیری می کردم چند بار پیشنهاد دادم که محل نمایشگاه های بین المللی تهران به سازمان سینمایی اختصاص یابد.

در دوره مسئولیت معاونت سینمایی نیز چه به صورت کتبی و چه شفاهی بارها تقاضا کردم که با توجه به تشکیل سازمان سینمایی بهترین مکان برای اهالی سینما و سازمان سینمایی محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران است.

 

آیا تنها همین محل را برای سازمان سینمایی در نظر گرفته بودید یا مکان های دیگر هم مورد بررسی قرار گرفته اند؟

 

البته ما مکان یابی های متعددی داشتیم اما نمایشگاه بین المللی تهران با امتیازات و فاصله بسیار زیادی به عنوان بهترین مکان انتخاب شد.

 

چرا پیشتر این مسئله را مطرح نکردید و پس از اعلام خبر واگذاری نمایشگاه بین المللی به صدا و سیما به سراغ طرح آن رفته اید؟

 

بنده معتقدم حالا که بحث واگذاری آن به یک مجموعه فرهنگی اولویت یافته این حق سینمای ایران است که از این امتیاز برخوردار شود. البته با همفکری و تدبیر، می تواند بخشی از این مجموعه نیز به صداو سیما واگذار شود.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.