چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹

همزمان با یک سالگی گالری نگاه/

نمایشگاه انفرادی عکاسی ناصر تقوایی افتتاح می‌شود

ناصر تقوایی

سینما پرس- گروه هفت هنر/ فردا نمایشگاه انفرادی عکاسی ناصر تقوایی سینماگر، نویسنده و عکاس در گالری نگاه افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار تجسمی سینما پرس، این نمایشگاه فردا ۲۷ تیرماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰:۳۰ در گالری نگاه گشایش یافته و تا نهم مرداد میزبان علاقمندان به تماشای این آثار است.

 

این نمایشگاه همزمان با نخستین سالگرد تاسیس این گالری و همچنین ۷۲ سالگی ناصر تقوایی با نمایش ۱۶ عکس از مناظر طبیعی ایران در ابعاد ۱۰×۱۰۰ و ۱۳۰×۸۰ سانتیمتر به صورت چاپ روی بوم برپا می‌شود. همچنین قرار است آثار این نمایشگاه در ۵ نسخه و با قیمت پایه‌ی ۵ میلیون تومان برای فروش عرضه شوند.

 

در ۱۳۷۴ نخستين نمايشگاه عکس ناصر تقوايی با نام «چشم انداز اول» در نگارخانه اميرکبير برگزار شد و «چشم انداز دوم» دومين نمايشگاه عکس های این هنرمند بود که  در نگارخانه اثر برپا شد.

 

نمایشگاه آثار این هنرمند همه روزه از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۰:۳۰ در گالری نگاه دایر است. گالری نگاه در لواسان، بلوار اصلی، قبل از میدان، شماره ۸۷۲ واقع شده است.


گفتنی است؛ ناصر تقوایی متولد ۱۳۲۰ در آبادان است و کارگردانی فیلم‌ها و سریال‌های معروفی چون «دایی جان ناپلئون»، «آرامش در حضور دیگران»، «ناخدا خورشید» و «کاغد بی‌خط» را در کارنامه‌ خود دارد. او  که در حال حاضر بیشتر به تدریس فیلمنامه‌نویسی اشتغال دارد از گذشته به صورت آزاد عکاسی کرده است و همواره عکاسی را یکی از عوامل موثر در پیشرفت خود در دنیای سینما عنوان می‌کند. وی درباره‌ی عکاسی معتقد است: «عکاسی سریع‌ترین هنری است که با واقعیت تماس می‌گیرد و شبیه‌ترین هنر به واقعیت است و زمانی به هنر تبدیل می‌شود که چیزی فراتر از واقعیت باشد.»

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.