دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹

فیلم ترسناک «جادو» صدرنشین گیشه سینماها شد + جدول

جادو

سینما پرس- گروه سینما پرس/ فیلم سینمایی «جادو» در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۴۱/۵ میلیون دلار عنوان پرفروش‌ترین فیلم گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، فیلم ترسناک و هیجان‌انگیز «جادو» (The Conjuring) به کارگردانی جیمز وان در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۴۱/۵ میلیون دلار در رتبه نخست پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا قرار گرفت.

 

چاد و کری هایس فیلمنامه «جادو» را نوشته‌اند و این فیلم ترسناک داستان دو کارآگاه به نام‌های اد و لورن وارن را به تصویر می‌کشد که به یک خانواده کمک می‌کنند. خانواده‌ای که با حضور یک شبه در خانه خارج از شهرشان ترور شده‌اند. این دو کارآگاه که پس از مدتی مجبور به مبارزه با این شبه سیاه و قدرتمند می‌شوند، ناگهان درمی‌یابند که در وحشتناک‌ترین مورد کاری خود گیرافتاده‌اند.

 

قسمت دوم انیمیشن سینمایی «من نفرت‌انگیز» (Despicable Me) به کارگردان پیر کافین و کریس رنوارد نیز در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۲۵/۱ میلیون دلار عنوان دومین فیلم پرفروش‌ این هفته گیشه سینماهای دو کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص داد.

 

کن داریو و سینکو پل فیلمنامه قسمت دوم «من نفرت‌انگیز» را نوشته‌اند و استیو کارل، کریستن ویگ و کن جئونگ نیز از جمله بازیگران برجسته‌ای هستند که به جای شخصیت‌های این پروژه حرف زده‌اند. همچنین در قسمت دوم انیمیشن سینمایی «من نفرت‌انگیز»، گرو توسط یک تیم ضد شرور به استخدام در می‌آید تا بتواند به آن‌ها کمک کند تا با یک گروه جدید جنایتکار بتوانند مصالحه و معامله کنند.

 

قسمت نخست این انیمیشن پیش از این با اکران در سال ۲۰۱۰ میلادی موفق شده بود فروشی برابر با ۵۴۴ میلیون دلار را در سراسر جهان برای خود رقم بزند.

 

انیمیشن سینمایی «توربو» (Turbo) به کارگردانی دیوید سورن نیز در نخستین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با ۲۱/۵ میلیون دلار را رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ فروش در رتبه سوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی جای بگیرد.

 

دارن لمک به همراه رابرت دی سیگل فیلمنامه «توربو» را نوشته‌اند و این انیمیشن سینمایی داستان حلزونی را به تصویر می‌کشد که آرزو دارد روزی بتواند در مسابقات سرعت به قهرمانی برسد.

 

دومین قسمت از فیلم کمدی «رشد کرده‌ها» (Grown Ups) به کارگردانی دنیس دوگان نیز در دومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۲۰ میلیون دلار در رتبه چهارم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته گیشه سینماهای آمریکای شمالی قرار گرفت.

 

آدام ساندلر، کوین جیمز و کریس راک از جمله بازیگران هالیوودی هستند که در فیلم سینمایی «رشد کرده‌ها ۲» ایفای نقش کرده‌اند. همچنین این فیلم کمدی داستان شخصی به نام لنی فدر را به تصویر می‌کشد که پس از نقل مکان به همراه خانواده‌اش به محل زندگی کودکی‌اش، اتفاقات عجیبی در قالب طنز برای او رخ می‌دهد.

 

قسمت نخست فیلم کمدی «رشد کرده‌ها» با اکران در سال ۲۰۱۰ میلادی توانسته بود فروشی برابر با ۲۷۱ میلیون دلار را در سینماهای سراسر جهان برای خود رقم بزند.

 

دومین قسمت از مجموعه فیلم‌های اکشن کمدی «سرخ» (Red) به کارگردانی دین پاریسات نیز در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۱۸/۵ میلیون دلار در رتبه پنجم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌‎های گیشه این هفته سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا قرار گرفت.

 

بروس ویلیس، جان مارلویچ و هلن میرن از جمله بازیگران مطرح هالیوودی «سرخ» هستند و این فیلم اکشن کمدی داستان یک مامور بازنشسته سازمان «سیا» را به تصویر می‌کشد که برای پیدا کردن یک قطعه قابل حمل هسته‌ای گروه نخبه خود را دور هم جمع می‌کند و تشکیل یک تیم می‌دهد.

 

قسمت نخست فیلم سینمایی «سرخ» با اکران درسال ۲۰۱۰ توانسته بود فروشی برابر با ۱۹۹ میلیون دلار را در سینماهای سراسر جهان برای خود رقم بزند.

 

فیلم سینمایی پرهزینه «حاشیه اقیانوس» (Pacific Rim) به کارگردانی گیلرمو دل تورو نیز در دومین هفته اکران خود نتوانست خوش بدرخشد و با فروشی برابر با ۱۶ میلیون دلار در رتبه ششم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته ۲ کشور آمریکا و کانادا جای گرفت.

 

گیلرمو دل تورو به همراه تراویس بیچام فیلمنامه «حاشیه اقیانوس» را نوشته‌اند و این فیلم اکشن فانتزی ماجرای یک تیم حرفه‌ای را به تصویر می‌کشد که سعی می‌کنند کره زمین را در برابر هجوم موجودات عظیم‌الجثه دریایی نجات دهند. چارلی هانام، ادریس البا و رینکو کیکوچی نیز از جمله هنرمندانی هستند که در فیلم سینمایی «حاشیه اقیانوس» ایفای نقش کرده‌اند.

 

فیلم سینمایی «آر آی پی دی» (R.I.P.D.) به کارگردانی رابرت شونتک نیز در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۱۲/۸ میلیون دلار عنوان هفتمین فیلم پرفروش جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی را از آن خود کرد.

 

فیل هی و مت منفردی به طور مشترک فیلمنامه «آر آی پی دی» را نوشته‌اند و این فیلم اکشن کمدی داستان یک مامور پلیس یه قتل رسیده را به تصویر می‌کشد که روحش برای پیدا کردن قاتل خود به عضویت یک تیم پلیس در می‌آید.

 

فیلم سینمایی «گرما» (The Heat) به کارگردانی پل فیگ نیز در چهارمین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با ۹/۳ میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ فروش عنوان هشتمین فیلم پرفروش گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی را از آن خود کند.

 

کتی دیپولد فیلمنامه «گرما» را نوشته است و ساندرا بولاک، ملیسا مک‌کارتی و دمیان بشیر از جمله بازیگران مطرح و برجسته‌ای هستند که در این فیلم اکشن کمدی ایفای نقش کرده‌اند. فیلم سینمایی «گرما» داستان یک مامور «اف بی آی» به نام «سارا آش‌بورن» را به تصویر می‌کشد که با همراهی یک پلیس اهل بستون به نام «شانون میمالینز» سعی می‌کنند تا یک قاچاقچی ثروتمند را دستگیر کنند.

 

فیلم سینمایی «جنگ جهانی زی» (World War Z) به کارگردانی مارک فارستر نیز در پنجمین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با ۵/۲ میلیون دلار را کسب کند و با تکیه بر این مبلغ فروش در رتبه نهم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی جای بگیرد.

 

برد پیت در فیلم سینمایی «جنگ جهانی زی» در نقش ماموری به نام «گری لین» بازی می‌کند. گری لین توسط سازمان ملل استخدام می‌شود تا جهان را از زامبی‌های نابودگر که قصد از بین بردن انسان را دارند نجات دهد.

 

جدیدترین محصول استودیو «پیکسار» به نام «دانشگاه هیولاها» (Monsters University) به کارگردانی دن اسکانلون نیز توانست در پنجمین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۵ میلیون دلار عنوان دهمین فیلم پرفروش‌ این هفته گیشه سینماهای دو کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص دهد.

 

رابرت ال بیرد فیلمنامه «دانشگاه هیولاها» را نوشته است و بازیگران مطرح و برجسته هالیوودی مانند بیلی کریستال، هلن میرن، جان گودمن و استیو بوسکمی نیز به جای شخصیت‌های این انیمیشن حرف زده‌اند. «دانشگاه هیولاها» ماجرای دوستی بین «مایک» و «سالی» در دانشگاه را به تصویر می‌کشد.

 

قسمت پیشین این انیمیشن با عنوان «شرکت هیولاها» (Monsters Inc) با اکران در سال ۲۰۰۱ میلادی توانست فروشی برابر با ۵۶۳ میلیون دلار را در سراسر جهان برای خود رقم بزند.

 

همچنین فروش فیلم‌های مذکور تا به امروز در سینماهای سراسر جهان به شرح زیر است:

عنوان فیلم هزینه تولید (میلیون دلار) فروش جهانی (دلار)
جادو ۲۰ ۴۴،۹۳۰،۰۰۰
من نفرت‌انگیز ۲ ۷۶ ۵۸۴،۵۵۹،۰۰۰
توربو ۱۳۵ ۳۱،۲۰۳،۰۰۰
رشده کرده‌ها ۲ ۸۰ ۸۸،۲۰۰،۰۰۰
سرخ ۲ ۸۴ ۲۶،۱۰۰،۰۰۰
حاشیه اقیانوس ۱۹۰ ۱۷۸،۵۳۵،۰۰۰
آر آی پی دی ۱۳۰ ۱۹،۵۶۳،۰۰۰
گرما ۴۳ ۱۴۵،۱۶۷،۰۰۰
جنگ جهانی زی ۱۹۰ ۴۵۶،۴۴۱،۰۰۰
دانشگاه هیولاها نامشخص ۵۳۲،۸۹۸،۰۰۰

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.