شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵

جواد مزد آبادی عنوان کرد:

عهد کرده ام ۱۲ فیلمنامه با موضوع تفحص شهدا کار کنم

جواد مزدآبادی در اختتامیه ششمین جشنواره سینما حقیقت

سینما پرس-گروه سینما / نویسنده و کارگردان از تصمیم خود برای نگارش ۱۲ فیلم نامه و ساخت 12 تله فیلم بر اساس آنها با موضوع تفحص شهدا خبر داد.

جواد مزد آبادی در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس اظهار داشت: من با خودم عهد کرده بودم که ۱۲ فیلم نامه با موضوع تفحص شهدا نوشته و بر اساس آن ۱۲ تله فیلم را کار کنم که در حال حاضر هفت تله فیلم با همین موضوع ساخته و در مناسبت های مختلف پخش شده است.

 

وی ادامه داد: به تازگی نگارش هشتمین فیلم نامه با نام «مسافران بهشت» را به پایان رسانده ام و به محض توافق با یک تهیه کننده این فیلم را کلید می زنم.

 

مزدآبادی در مورد داستان فیلم نامه «مسافران بهشت» تصریح کرد: این فیلم نامه یک کار اجتماعی با رویکرد دفاع مقدس است که دارای قصه ای خاص است و داستان آن در مورد جوانی است که در زندان بوده است و پس از آزاد شدن در مسیر بازگشت به خانه دچار اتفاق غیر مترقبه ای شده و به سمت تفحص شهدا می رود.

 

وی در رابطه با مستند بودن این فیلم نامه ها عنوان کرد: تمامی وقایعی که در این ۱۲ فیلم نامه اتفاق می افتد حاصل تخیل خودم است اما در تمام این داستان ها یک مسئله را ملاک اصلی برای نوشتن قرار داده ام و آن هم خود شناسی است.

 

این کارگردان در توضیح بیشتر این مسئله بیان کرد: ما در زمانه ای زندگی می کنیم که مردم نیاز به تفحص و جست و جوی درون خود را دارند زیرا خود شناسی منجر به خدا شناسی می شود، در شرایط امروزی جامعه،  ما از خودمان دور شدیم بنابراین موضوع تفحص شهدا می تواند از جهاتی نیز به تفحص و پالایش درونی انسان ها ربط پیدا کند و این نگرشی است که من در هفت فیلم نامه قبلی، فیلم نامه جدید و همچنین فیلم نامه هایی که قرار است به نگارش دربیاید مدّ نظر قرار داده ام.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.