چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹

مجید مجیدی درنشست خبری جشنواره و جایزه نشانه‌نوشته‌ فیلم محمد رسول‌الله (ص):

هجمه هایی که به فیلم محمد(ص) وارد شد را پاسخ می دهیم/ نمایشگاهی از آثار ارسالی برگزار می شود

مجید مجیدی در  نشست خبری جشنواره نشانه نوشته محمد رسول الله

سینما پرس- گروه سینما/ مجید مجیدی در نشست خبری جشنواره و جایزه نشانه نویسی فیلم محمد (ص) ضمن بیان اینکه پس از نمایش فیلم به هجمه های رسانه ای نسبت به این فیلم پاسخ داده می شود، از برگزاری نمایشگاهی از آثار ارسالی به جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، مجید مجیدی در نشست رسانه ای جشنواره و جایزه نشانه‌نوشته‌ فیلم محمد رسول‌الله (ص) که امروز در خانه هنرمندان برگزار شد با بیان اینکه فیلم «محمد (ص)» به دلیل اهمیت موضوعی، حساسیت جهان اسلام نسب به خود و هجمه هایی که نسبت به حضرت محمد (ص) شده است نیازمند به به برگزاری جشنواره نشانه نوشته نام حضرت محمد (ص) است، اظهار داشت: از همه هنرمندان جهان اسلام دعوت می کینم که با حضور خود در این جشنواره یک حرکت جریان ساز را به وجود بیاورند.

 

وی ادامه داد: در گذشته جشنواره هایی با این موضوع برگزار شده بود، اما این جشنواره در شکلی تخصصی تر برگزار می شود ضمن اینکه ازیکی از این  اثار جشنواره به عنوان تیتراژ فیلم استفاده خواهد شد و در پایان نیز نمایشگاهی از آثار ارسالی برپا می شود.

 

 مجیدی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران با بیان اینکه الزامی برای انتخاب اثر برگزیده به عنوان تیتراژ فیلم وجود ندارد در این رابطه توضیح داد: به هرحال داوران این جشنواره اثری را به عنوان اثر برتر انتخاب می‌کنند و از میان آثار رسیده نیز ۱۰ اثر خوب را برمی‌گزینند ولی شاید این اثر خیلی مناسب تیتراژ ابتدایی و پایانی فیلم محمد رسول‌الله (ص) نباشد. شاید اثری به جز اثر انتخابی را برای تیتراژ فیلم انتخاب کنیم.

 

مجیدی در بخش دیگری از پرسش ها مبنی بر نداوم یافتن جشنواره در سال های آینده، عنوان کرد: در سال‌های آینده نیز این جشنواره برگزار خواهد شد ولی با توجه به اتمام پروژه فیلم محمد رسول‌الله (ص) در سال‌های آتی، شکل جشنواره عوض خواهد شد.

 

 

مجیدی با بیان اینکه بخشی از هجمه‌های رسانه‌های دنیا علیه فیلم محمد (ص) ناشی از کج‌فهمی‌هایی در حوزه تصویر است ادامه داد: ما برای ساخت این فیلم با علمای شیعه و اهل تسنن مشورت کرده ایم اما به دلیل کج فهمی هایی که در حوزه رسانه ها وجود دارد به این هجمه ها در رابطه با این فیلم دامن زده شد اما ما ترجیح دادیم که پاسخ به آنها را موکول به اتمام فیلم و نمایش آن کرده تا سندی برای آنچه گفته می شود باشد، خوشبختانه در زمینه مسابقه نشانه شناسی چنین هجمه هایی وجود ندارد.

 

کارگردان نام آشنای سینمای ایران عنوان کرد: ساخت این فیلم و مسابقه طراحی نشانه نوشته آن در حقیقت حرکتی برای ایجاد وحدت در جهان اسلام است زیرا قرائت های متحجرانه‌ای از سوی وهابیون نسبت به اسلام صورت گرفته است که در جهت ایجاد اختلاف در جهان اسلام است.

 

ابراهیم حقیقی دبیر مسابقه طراحی نشانه نوشته محمد (ص) در رابطه با اهمیت این مسابقه بیان کرد: پروژه محمد(ص) پروژه بزرگی است و به علت محتوایی که دارد باید با رفتاری در شأن آن بخورد شود، در سینمای حرفه‌ای دنیا برای فیلم‌های بزرگ از طراحان حرفه‌ای  برای طراحی تیتراژها دعوت به عمل می‌آید. این پروژه لیاقت این رفتار حرفه‌ای را داشت پس قرار شد که با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران این جایزه را برگزار کنیم.

 

وی افزود: طبق فراخوان  تا ۱۶ شهریور منتظر رسیدن آثار هستیم، تاکنون نیز ۶۳۵ نفر در سایت ما نام‌نویسی کرده و ۱۶۴ اثر نیز به دستمان رسیده است.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.