پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵

تذکر مکرر لاریجانی در صحن مجلس به نماینده مخالف با جنتی

علی لاریجانی

در آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی کریمی قدوسی به عنوان نماینده مخالف به سخنرانی پرداخت اما سخنان او که در مخالفت با علی جنتی نبود با اعتراض دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی همراه شد و در طی اظهارات کریمی قدوسی چندین بار در خصوص لزوم صحبت در موافقت یا مخالفت با وزیر پیشنهادی به وی تذکر داده شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی،در جریان بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت یازدهم در مخالفت با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: غم و اندوهی که در فتنه به رهبری و ملت نوشانیده شده از تاریخ پاک نمی‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: رهبر انقلاب می فرمایند « اگر خواص امری را که تشخیص داده اند، بدون فوت وقت عمل کنند، تاریخ نجات یافته و حسین بن علی ها به کربلا کشیده نمی شوند اما اگر دیر فهمیدند، بد فهمیدند! فهمیدند درست عمل نکردند تاریخ تجات پیدا می کند.»

کریمی قدوسی تصریح کرد:‌ یکی از افراد سابقه دار، صحبت از اصلاح ذات غیر می کنند در حالی که نامه نوشته اند خدمت رهبر انقلاب و نوشته شما و ولایت فقیه را قبول داریم اما حکم تعیین کنید تا مسائل مشخص شود.

وی ادامه داد: رهبری ذیل آن نامه نوشتند و تأکید کردند که آنچه پیش آمده محصول عمل شما و دوستانتان بوده و راه خود را از دشمن جدا کنید نظام بر مواضع انقلاب و راه امام عصر است و شما بودید که در مقابل دشمن تمکین کردید و باید اصلاح کنید.

کریمی قدوسی تصریح کرد:‌ چرا یک کلمه عذرخواهی نکردید؟ چرا در این چند روز یکی از وزرای پیشنهادی نگفت که آن تهمت نبود و تقلب بود؟ حالا می گویید در خانه ملت چیزی نگویید و تهدید می کنید که اگر بگویید دیگر به شما رأی نمی دهیم.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: بنده به عنوان مخالف با وزیر پیشنهادی فرهنگ دغدغه های نظام را مطرح می کنم.

کریمی قدوسی ضمن قدردانی از رسانه ملی گفت: از اقدام ارزشمند صدا و سیمای جمهوری اسلامی در پخش مستقیم جلسات تشکر می کنم که با تمام ابهام ها و ضعف ها نشان دهنده ظرفیت نظام مردم سالاری دینی است که با اعتماد به نفس مذاکرات مسئولان را درعرصه جهان پخش می کند.

وی در محکومیت کشتار مردم مصر نیز تصریح کرد: امام رضوان الله خطاب به مسئولان در سال 67 مطرح کردند که مسئولان ما بدانند انقلاب ما محدود به ایران نیست و انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت(ارواحنافداه) است.

کریمی قدوسی تأکید کرد: هشدار بزرگ امام به مسئولان این بود که این بشارت شما را بس که خادم این نظام هستید و اگر شما سراغ مسائل عادی و مادی رفتید بدانید خطری بزرگ در کمین شما است و خیانتی بزرگ به انقلاب کرده اید که این مسئله ریشه فتنه 88 بود.

وی افزود: برخی بشارت های امام را فراموش کردند و زمانی که دولت تشکیل دادند تا خدمت کنند، حزب کارگزاران ومشارکت درست کردند و باندهای ثروت و قدرت به وجود آوردند و اینها ختم به فتنه 88 شد.

کریمی قدوسی در ادامه گفت: امام آن زمان هشدار داده بودند چرا که این زمان را می دیدند و در وصیت نامه شان می فرمایند از توطئه های مهمی که در قرن اخیر خصوصا در دهه های پس از پیروزی انقلاب اسلامی آشکار می شود، تبلیغات دامنه دار با ابعاد مختلف برای مأیوس کردن ملت ایران و اسلام است.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد قرارگاه بزرگ فرهنگی است تأکید کرد: بازگشت به دوره اصلاحات آمریکایی و دوره کارگزاران ضد معنای اعتدال است.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: یکی از برجسته ترین جاسوس های آمریکایی برای براندازی نظام اسلامی این گونه می گوید ما بایداز طرفداران دموکراسی در ایران بخواهیم رژیم کنونی را سرنگون کنند چرا که این رژیم منافع آمریکا را تهدید می کند بنابراین استفاده از اهرم های فرهنگی مهمترین وسیله ای است که آمریکا در مقابله با رژیم تهران در دست دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری می فرماید«طرح جامع استراتژیک در مورد ایران تلاش می کند بین مردم ایران و رژیم فاصله ایجاد کند و فکر می کنم یک جریان لیبرالیسم قوی می خواهد اسلام در صحنه نباشد و ولایت فقیه نباید وروحانیت را منزوی کند.»

کریمی قدوسی با بیان اینکه بحث تهاجم فرهنگی در برنامه های جنتی پررنگ مطرح نشده است، گفت: مقام معظم رهبری می فرماید «تهاجم فرهنگی به این معنی است که یک مجموعه سیاسی یا اقتصادی برای اجرای مقاصد اقتصادی خاص برای اسارت یک ملت به نیازهای فرهنگی ملت هجوم می آورند و در این هجوم به زور قصد جایگزینی باورهای آن ملت را دارند.»

این نماینده مجلس این دست از مسائل را دغدغه های مردم و رهبری توصیف و تصریح کرد: آقای جنتی به کدام وزارتخانه می روید؟ در گذشته چه فجایعی در آن اتفاق افتاده؟ چه فیلم هایی آنجا ساخته و اجازه پخش گرفت؟ چه کتاب هایی مجوز چاپ گرفت؟

وی افزود: وزیر آن دوره که آقای خاتمی او را زینت کابینه می نامید امروز کجاست؟ چه می کند؟ به مرسی پیغام می دهد که مراقب باشید الگوی انقلاب اسلامی در مصر دنبال نشود.

کریمی قدوسی ادامه داد: آقای مهاجرانی در داخل ایران چه پرونده ها با چه اتهاماتی دارد؟ آقای جنتی شما مسئولیت وزارتخانه ای را به عهده می گیرید که از چنین سابقه ای آسیب دیده است.

وی تأکید کرد: یکی از همین آقایان در سال 1384 به کالج علمی برلین دعوت می شود که در آنجا می گویند اسلام را به گونه ای ببینیم که با دموکراسی سازگار باشد و اگر دینی توانست آزادی را قبول کند هم به امردموکراسی کمک می کند و هم خود دین تلطیف می شود و بارها گفته ام که در زمان غیبت معصوم چه کسی گفته ما رسالت مسلمان کردن جهان را داریم.

کریمی قدوسی، وزارت ارشاد را از وزارتخانه های مورد طمع دشمن توصیف و تصریح کرد: تیتر برخی از روزنامه ها در آن زمان نیازمند توجه است به طور مثال گفته شده است: "آدم ومعصومین(ع) خود به خود و بدون نظارت مردم به طور اصولی در معرض انحراف هستند" نقش شده از عصر آزادگان و دیگر این که : "اگر مجوز راهپیمایی به هر گروه داده شود اشکالی ندارد حتی بر علیه خدا" نقل از روزنامه آفتاب امروز 2/6/1378.

وی ادامه داد:‌در نشریه راه نو گفته شده «امور جنسی دامنه تساهل و همجنس بازی را نیز فرا می گیرد و این امور مردود است اما نباید ممنوع شود» ویا «پیامبر و ائمه تنها در برهه ای از زمان صلاحیت داشته اند» و یا «قوانین شرعی در مورد زنان ظالمانه است».

 

انتهای پیام/ر/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.