جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵

یک نویسنده آمریکایی اوباما را با هیتلر مقایسه کرد

اوباما-هیتلر

سینما پرس- گروه سینما/ اورسان اسکات کارد در مقاله خود اظهار کرده است که پس از پایان دوران دموکراسی در آمریکا باراک اوباما و همسرش کنترل تمام امور این کشور را در دست می‌گیرند.

به گزارش سینما پرس، اروسان اسکات کارد؛ نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی در مقاله خود با مقایسه باراک اوباما و آدولف هیتلر اظهار کرده است که پس از پایان دوران دموکراسی در آمریکا، باراک اوباما دوباره انتخاب می‌شود و به همراه همسرش؛ میشل اوباما کنترل تمام امور را در دست می‌گیرد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، این نویسنده در مقاله‌ای با عنوان «رویدادهای بعید» به بررسی سناریوهایی می‌پردازد که موجب می‌شوند باراک اوباما به شیوه دیکتاتورهایی مانند هیتلر یا استالین و توسط «نیروی پلیس ملی» خود که متشکل از جوانان بیکار است، ضمام امور آمریکا را به طور کامل در دست بگیرد.

 

کارد همچنین پیش بینی کرده است که اوباما با کمک همسرش قانون اساسی را طوری اصلاح خواهند کرد که به اوباما این اجازه را می‌دهد که دوباره برای همیشه انتخاب شود.

 

این نویسنده در ادامه مقاله خود نوشت: اوباما هر بار با ۹۸ درصد آرا پیروز می‌شود. این همان اتفاقی است که در نیجریه و زیمبابوه می‌افتد. این همان روشی است که در دوران هیتلر در آلمان به کار گرفته می‌شد.

 

کارد در خاتمه مقاله‌ای که خودش آن را «یک تجربه در تفکرات خیالی» خوانده است با اشاره به این نکته که تمام پیش بینی‌هایش در این مقاله شوخی و زایده تخیلات او بوده، تاکید کرده که شغل او در نوشتن داستان‌های تخیلی تبدیل رویدادهای غیرممکن، نه به رویدادهای ممکن، اما قریب به اتفاق است.

 

همچنین این رمان نویس آمریکایی مقاله خود را با این سوال و جواب به پایان رسانده است: «آیا این اتفاقات رخ می‌دنند؟ البته که نه»

 

اورسان اسکات کارد در سال ۱۹۸۵ با نوشتن رمان «بازی‌های اندر» (Ender's Game) به شهرت رسید. در سال ۲۰۱۳ میلادی یک فیلم سینمایی به کارگردانی گوین هود و با حضور بازیگرانی برجسته مانند بن کینگزلی، هیلی استینفیلد، ویولا دیوس و هریسون فورد براساس این رمان ساخته شده است و در تاریخ یکم نوامبر (۱۰ آبان) پاییز سال جاری روی پرده سینماها می‌رود.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.