شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳

پس از «شیخ شوخ کاشی» با یکبار اکران/

حجت الاسلام راشد یزدی به روایت سه دختر

قرائتی-راشد یزدی

سینما پرس- گروه سینما/ زندگی علمای تشیع و روحانیون معظم در مستندهای صادق داوری فر روایت می شوند.

صادق داوری فر؛ کارگردان در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس گفت: در رابطه با شخصیت و لباس روحانی با سینما دو نوع فیلمسازی وجود دارد، یک نوع آن کلیشه ای است که فیلمساز در آن جسارت نمی کند به لایه های متفاوت زندگی روحانیت وارد شود و تصویری همه پسند را از آن ارائه می دهد و دیگری نیز نوعی از فیلمسازی است که به زعم خیلی ها خوش نیست برای مثال ارئه تصویری از روحانیت که در فیلم های «مارمولک» و «طلا و مس» شاهد بودیم.

 

وی ادامه داد: این  رویکرد در سینمای ایران نسبت به روحانیت برای من به عنوان سوژه ای جذاب برای ساخت یک مستند در این رابطه مطرح شد و در حال حاضر در مرحله تحقیق برای نوشتن یک فیلمنامه در رابطه با این موضوع هستم و تصمیم دارم که در آینده ای نزدیک این سوژه را به فیلمی مستند تبدیل کنم.

 

داوری فر همچنین با بیان اینکه پس از ساخت مستند «شیخ شوخ کاشی» در رابطه با زندگی حجت الاسلام قرائتی مستند دیگری را با عنوان «برعکس عکس» ساخته است، گفت: مستند «برعکس عکس» در رابطه با زندگی حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی است که در ادامه پرونده فیلمسازی پرتره در ارتباط با علما ساخته شده است.

 

وی تصریح کرد: از آنجا که برای من روحانیونی که حرف دین را جذاب و شیرین ارائه بدهند همیشه جذاب بوده اند تصمیم گرفتم که از زندگی این روحانیون مستندی را تهیه کنم،  حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در حوزه قران پژوهی و حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی نیز در حوزه خانواده مطالب دین را به زبانی شیرین به مردم ارائه می دهند که همین دلیلی برای انتخاب این روحانیون برای تهیه مستندی از زندگیشان برای من شد.

 

این کارگردان در ادامه عنوان کرد: من در مستند «برعکس عکس» هشت مقطع از زندگی حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی را در قالب هشت عکس که توسط سه دختر ایشان روایت می شود آورده ام.

 

داوری فر در مورد عوامل این مستند گفت: علی جانب الهی کار تحقیق و پژوهش و نفیسه طاهری ثانی نیز کار تدوین این مستند را بر عهده داشته اند همچنین تصویر برداری کار را نیز خودم انجام داده ام.

 

وی خاطر نشان کرد: تحقیق این مستند همزمان با تولید پیش رفت و به دلیل اینکه در این نوع از مستند ها سوژه دغدغه ای برای ساخت فیلمی در رابطه با زندگی خود ندارد کمی کار فیلم برداری به درازا کشید و ما حدودا ساخت این مستند یک سال و نیم طول کشید.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.