شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶

کدام مدیر برای صندلی سازمان سینمایی مناسبت‌تر است/۴

فردی باید رئیس سازمان سینمایی شود که انتخاب دکتر جنتی را برای وزارت کامل کند

سید ضیاء هاشمی

سینماپرس – گروه سینما / رئیس اتحادیه تهیه کنندگان در مورد فردی که اصلح برا ی نشست روی صندلی ریاست سازمان سینمایی است گفت: فردی باید برای این مسئولیت برگزیده شود که انتخاب دکتر علی جنتی را به عنوان وزیر ارشاد کامل کند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، تغییر مدیران که این روزها با روی کار آمدن دولت دکتر حسن روحانی در حوزه سینمای کشور نیز صورت می‌گیرد، سینماگران را به این فکر برده است که چه کسی برای ریاست سازمان سینمایی کشور در ایران مناسب‌تر است. هر کدام از اهالی سینما دراین‌باره نقطه‌نظراتی دارند. از میان گزینه های مطرح شده افرادی نیز گزینه از سوی سینماگران به وزیر معرفی شدند که سینماگران آنها را اصلح تر برای ریاست سازمان سینمایی می دانستند.

 

 سیدضیاء هاشمی تهیه‌کننده سینما در گفت‌و گو با خبرنگار سینماپرس دراین‌باره گفت: فردی که تعلق و گرایشی به هیچکدام از جریانات موجود در سینما ندارد و می‌تواند به مثابه محوری قلمداد شود که دیدگاه‌های مختلف در میان اهالی سینما را در گرو خود متفق ساخته و با تدبیری از نگاه واگرایی به همگرایی از ائتلاف انرژی و فرصت نیروهای پر توان سینما ممانعت کند، می‌تواند بهترین گزینه باشد.  

 

تهیه‌کننده «شوکران» ادامه داد: فردی باید ریاست سازمان را به عهده بگیرد که در بهره‌مندی از خدمات ضروری که تجربه کافی و موفق مدیریتی در عرصه سینما را داشته و با مشی اعتدال‌گرایی آزاداندیشی و نوگرایی عهده‌دار حمایت و تولیدات متفاوت‌ترین و پرمخاطب‌ترین و ماندگارترین آثار سینمای تاریخ سینمای ایران بوده و می‌تواند انتخاب دکتر علی جنتی را کامل کند.

 

تهیه‌کننده «عروس» و فیلم  «روز فرشته» خاطر نشان کرد:  شخصی که در دوران مدیریت خود در یکی از نهادهای انقلابی، در شرایط بی ثبات سال‌های آغازین پس از انقلاب، توانست بسیاری از هنرمندانی را که کنار زده شده بودند را به عرصه فعالیت سینمایی بازگرداند  و در پایبندی خود به  رویه اعتدال‌گرایی،  مخالفت‌ها و دشمنی‌های فراوانی را تا حد برکناری به جان بخرد مناسب‌ترین شخص برای ریاست سازمان سینمایی کشور است.

 

وی یادآور شد: از این‌رو حجه‌الاسلام والمسلمین محمدعلی زم می‌تواند انتخاب جناب آقای دکتر جنتی را در حوزه سینما کامل کند و گزینه‌ای کارا برای رویارویی با چالش‌های فراروی سینما باشد.

 

هاشمی در ادامه با اظهار نظر درمورد تغییر در روش اداره سینمای کشور خاطر نشان کرد: واقعیت این است که سینما را باید از فضای رانت خواری خارج کرد.  باید رانت را از دولت حذف کرد. یعنی با تمام وجود و امکانات سینما را به زیرساخت‌ها برد. تمام دعواها  از رانت است. در حال حاضر بیشتر افرادی که به دکتر جنتی فردی را معرفی می‌کند برای این است که منافعشان در خطر است.

 

هاشمی افزود: فیلمی که با هزینه ۱۵۰ میلیاردی ساخته می‌شود و هیچ ارزش تاریخی و ارزشی ندارد یعنی رانت.  باید رانت را از تولید سینما برداریم و به زیرساخت‌ها  و پخش بیافزاییم. این تغییر مهم‌ترین بخشی است که رئیس جدید سازمان سینمایی باید درنظر بگیرد. به اعتقاد من سازمان سینمایی و معاونت سینمایی وزاررت ارشاد باید تمام تلاش  خود را برای این مساله مهم انجام دهد.  یعنی سالن‌های نمایش را مجهز و گسترده کند در تولید دخالتی نکند.

 

رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران ادامه داد: تمام موسساتی که این روزها فیلم تولید می‌کنند باید بخش تولید را از کار خود خارج کنند. موسسه رسانه‌تصویری، انجمن سینمای جوان، بنیاد فارابی و.... باید از تولید خالی شوند و امکانات خود را صرف زیرساخت‌ها مثل سالن‌های نمایش کنند.

 

وی افزود: ما وقتی سه هزار سالن نمایش خوب داشته باشیم، فیلم خوب هم می‌توانیم تولید کنیم.  باید سود در تولید حذف شود. رئیس سازمان سینمایی باید سود را در تولید از این بخش حذف کند.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: دیگر همه موسسات برای خود بخش بین‌الملل دارند. چه نیازی داریم که همه موسسات داخلی در یک جشنواره‌ای مثل کن که حاضر می‌شوند، هر کدامشان برای خود یک غرفه‌ای داشته باشند؟ ایران فقط یک غرفه می‌خواهد تا همه موسساتش در آن غرفه با هم حاضر شوند. باید دست بخش خصوصی را در رقابت باز بگذاریم. توجه به این مسائل مشکل سینمای ایران را حل می‌کند. 

 

انتهای پیام/ج/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.