سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴

جشنواره ونیز از کارگردان صاحب نام ایتالیایی قدردانی می‌کند

ایتور اسکولا

سینما پرس- گروه سینما/ مسئولان جشنواره ونیز علاوه بر قدردانی از اتوره اسکولا، جدیدترین اثر این فیلمساز ۸۲ ساله که درباره فدریکو فلینی است را نیز نمایش می‌دهند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان برگزارکننده هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز به فاصله یک هفته مانده به آغاز این جشنواره ایتالیایی اعلام کردند که با اهدای جایزه‌ای افتخاری به اتوره اسکولا، از این کارگردان و نویسنده ۸۲ ساله ایتالیایی قدردانی می‌کنند.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، جایزه‌ای که به اسکولا اهدا می‌شود «افتخار به فیلمساز» (Glory to the Filmmaker) نام دارد و مسئولان جشنواره ونیز هر ساله این جایزه را به هنرمندی اهدا می‌کنند که با آثارش بیشترین نوآوری را به سینمای معاصر آورده است.

 

جایزه اسکولا در تاریخ ششم سپتامبر (۱۲ شهریور) تابستان سال جاری و همزمان با نمایش جدیدترین اثر او به نام «چقدر نام فدریکو عجیب است! اسکولا درباره فلینی می‌گوید» (How Strange to be Named Fedrico! Scola Tells About Fellini) که به مناسبت بیستمین سال درگذشت فلینی ساخت شده است، اهدا می‌شود.

 

فیلم سینمایی «چقدر نام فدریکو عجیب است! اسکولا درباره فلینی می‌گوید» در بخش خارج از مسابقه هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز حضور دارد.

 

اسکولا نامی ناشناخته در جشنواره ونیز نیست، چرا که او پیش از این در سال ۱۹۹۸ میلادی ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی این جشنواره ایتالیایی را برعهده داشت و دو فیلم سینمایی او به نام‌های «ساعت چند است؟» (What Time is It) و «داستان پسر جوان فقیر» (Story of the Poor Young Boy) به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۵ میلادی برای دریافت شیر طلایی جشنواره ونیز به رقابت پرداخته‌اند.

 

مارچلو ماسترویانی و ماسیمو تروسی به طور مشترک برای بازی در «ساعت چند است؟» جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره ونیز را دریافت کرده‌اند و ایزابل فراری نیز برای ایفای نقش در «داستان پسر جوان فقیر» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل رن این جشنواره ایتالیایی را دریافت کرده است.

 

همچنین اسکولا برای ساخت فیلم‌های سینمایی «یک روز خاص» (A Special Day) در سال ۱۹۷۷، «زنده باد ایتالیا» (Viva Italia) در سال ۱۹۷۸، «Le Bal» در سال ۱۹۸۳ و «خانواده» (The Family) در سال ۱۹۸۸ نیز نامزد دریافت چهار جایزه اسکار شده است.

 

با وجود تمام آثار خوب اسکولا، مشهورترین اثر او «تمام ما همدیگر را خیلی دوست داشتیم» (We All Loved Each Other So Mush) نام دارد که در سال ۱۹۷۴ ساخته شده است.

 

هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز روز ۲۸ اوت (ششم شهریور) آغاز می‌شود و در تاریخ هفت سپتامبر (۱۶ شهریور) تابستان سال جاری به پایان می‌رسد.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.