جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶

با تلاش جیمز کامرون صورت می گیرد/

مجموعه رمان‌های «آواتار» به بازار عرضه می شود

آواتار

سینما پرس- گروه سینما/ استیون چارلز گولد در جهت گسترش هرچه بیشتر دنیایی که جیمز کامرون در سال ۲۰۰۹ با عنوان «آواتار» خلق کرد، ۴ رمان جداگانه می‌نویسد.

به گزارش سینما پرس، جیمز کامرون در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرده است که به منظور گسترش هرچه بیشتر دنیای «آواتار» (Avatar)، با استیون چارلز گولد برای نوشتن ۴ رمان جداگانه درباره این دنیای تخیلی قرارداد امضا کرده است.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، جیمز کامرون که ساخت قسمت دوم «آواتار» را از سال آینده میلادی آغاز می‌کند، هنوز عنوان و تاریخ انتشار این رمان‌ها را اعلام نکرده است.

 

گولد که رییس نویسندگان آثار علمی تخیلی آمریکا است، برای نوشتن رمان «جهنده» (Jumper) به شهرت دست یافت. رمانی که در سال ۲۰۰۸ میلادی نیز یک فیلم سینمایی براساس آن ساخته شد.

 

جیمز کامرون درباره انتخاب گولد برای نگارش رمان‌های «آواتار» گفت: استیون گولد یکی از نویسندگان درخشان آثار علمی تخیلی معاصر است. من همیشه کلمه‌ها و شخصیت‌هایی که او در کتاب‌ها و داستان‌هایش خلق کرده است را تحسین کرده‌ام. خیلی خوش‌شانس هستیم که می‌توانیم از استعداد توانمند استیون در دنیای «آواتار» استفاده کنیم. او در حال حاضر در جهت گسترش دنیای «آواتار» با من و نویسندگان فیلمانه قسمت‌های بعدی این مجموعه آثار سینمایی همکاری می‌کند.

 

مسئولان استودیو فیلمسازی «فاکس» چندی پیش به صورت رسمی اعلام کردند که فیلم سینمایی «آواتار» از سه گانه به چهار گانه تبدیل می‌شود. به همین منظور جیمز کامرون با چندین نویسنده قرارداد امضا کرده است تا به او در نگارش فیلمنامه قسمت چهارم این آثار دنباله‌دار کمک کنند.

 

جاش فریدمن، ریک جافا، آماندا سیلور و شین سالرنو در نگارش فیلمنامه قسمت‌های دوم تا چهارم فیلم سینمایی «آواتار» با جیمز کامرون همکاری می‌کنند.

 

بنابر اظهارات مسئولان استودیو فیلمسازی «فاکس»، فیملبرداری قسمت‌های دوم، سوم و چهارم «آواتار» از سال آینده و به صورت همزمان آغاز می‌شود. قسمت دوم «آواتار» در دسامبر ۲۰۱۶، قسمت سوم این آثار دنباله‌دار در دسامبر ۲۰۱۷ و قسمت چهارم این مجموعه فیلم‌های اکشن فانتزی در دسامبر ۲۰۱۸ روی پرده سینماهای سراسر جهان می‌رود.

 

استودیو فیلمسازی «فاکس» مسئولیت اکران این آثار را برعهده دارد و جیمز کامرون و جان لاندو نیز از طریق استودیو فیلمسازی که متعلق به آن‌ها است تهیه‌کنندگان این مجموعه فیلم‌های سینمایی هستند.

 

قسمت نخست فیلم سینمایی «آواتار» با اکران در سال ۲۰۰۹ میلادی توانست با فروشی برابر با ۲ میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان را به خود اختصاص دهد.

 

انتهای پیام/ ع م - ب.ب 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.