جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳

کلینت ایستوود برای کارگردانی «تک ‌تیرانداز آمریکایی» مذاکره می‌کند

کلینت ایستوود

سینما پرس- گروه سینما/ پس از کناره‌گیری استیون اسپیلبرگ از پروژه «تک تیرانداز آمریکایی»، کلینت ایستوود برای کارگردانی این فیلم سینمایی وارد مذاکره شده است.

به گزارش سینما پرس، پس از گذشت مدتی از کناره‌گیری استیون اسپیلبرگ از پروژه «تک تیرانداز آمریکایی» (American Sniper)، مسئولان «برادران وارنر» از مذاکره با کلینت ایستوود برای ساخت این فیلم سینمایی خبر داده‌اند.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، استیون اسپیلبرگ چندی پیش به صورت رسمی اعلام کرد به دلیل اختلافات مالی با مسئولان «برادران وارن» از این پروژه کناره گیری کرده است.

 

اختلاف اسپیلبرگ و «برادران وارنر» بر سر هزینه تولید این فیلم سینمایی بوده است. به طوری که این استودیو فیلمسازی با مقدار مبلغی که اسپیلبرگ برای ساخت «تک تیرانداز آمریکایی» درخواست کرده بود موافقت نکرد.

 

بردلی کوپر؛ بازیگر فیلم سینمایی «کتاب کوچک راهنما» (Silver Linings Playbook)  که چندی پیش برای بازی در «تک تیرانداز آمریکایی» با مسئولان شرکت فیلمسازی «برادران وارنر» قرارداد امضا کرده بود. علاوه بر ایفای نقش، به همراه اندرو لازار و پیتر مورگان تهیه‌کنندگی این فیلم سینمایی را نیز برعهده دارد.

 

جیسون هال فیلمنامه «تک تیرانداز آمریکایی» را می‌نویسد و این فیلم براساس زندگی نامه شخصی به نام کریس کایل که عضور ارتش نیروی دریایی آمریکا بوده، ساخته می‌شود.

 

نام کامل کتابی که براساس آن این فیلم سینمایی ساخته می‌شود «تک تیرانداز آمریکایی؛ زندگی‌نامه مرگبارترین تک تیرانداز در تاریخ نظامی آمریکا» (American Sniper: The Autobiography of the Most Lethal Sniper in U.S. Military History) است و این کتاب داستان شخصی به نام کریس کیل که اهل تگزاس است را روایت می‌کند. کیل در ماه فوریه سال جاری توسط یک سرباز بازنشسته ارتش به قتل رسید.

 

فیلم‌های سینمایی «نابخشوده» (Unforgiven)، «پل‌های مدیسون کانتی» (The Bridges of Madison County)، «جنایت حقیقی» (True Crime)، «رودخانه میستیک» (Mystic River)، «عزیز میلیون دلاری» (Million Dollar Baby)، «گرن تورینو» (Gran Torino) و «جی ادگار» (J Edgar) از جمله برجسته‌ترین آثاری هستند که کلینت ایستوود پیش از این کارگردانی آن‌ها را برعهده داشته است.

 

انتهای یپام/م/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.