دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷

برای دومین هفته متوالی/

گیشه سینماها در تسخیر «پیشخدمت»/ جدیدترین اثر وودی آلن نهم شد + جدول

پیشخدمت

سینما پرس- گروه سینما/ فیلم سینمایی «پیشخدمت» در دومین هفته متوالی با فروشی برابر با ۱۷ میلیون دلار در صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی جای گرفت.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، فیلم سینمایی «پیشخدمت» (Lee Daniels' The Butler) به کارگردانی لی دنیلز در دومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۱۷ میلیون دلار در رتبه نخست جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای دو کشور آمریکا و کانادا قرار گرفت.

 

فارست ویتکر در این فیلم درام در نقش شخصی به نام «سسیل گینس» بازی می‌کند که در طول دوران ریاست هشت رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید به عنوان پیشخدمت کار کرده است. اما جنبش‌های حقوق مدنی، ویتنام و دیگر رویدادهای مهم بر روی زندگی او، خانواده‌اش و جامعه آمریکا تاثیر می‌گذارد.

 

علاوه بر ویتکر، چهره‌های مطرح دیگری همچون اپرا وینفری و جان کیوزاک دیگر بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی «پیشخدمت» ایفای نقش کرده‌اند.

 

فیلم سینمایی «ما میلر هستیم» (We're the Millers) به کارگردانی راوسان مارشال تاربر نیز در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۱۳/۵ میلیون دلار در رتبه دوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی جای گرفت.

 

باب فیشر و استیو فابر به طور مشترک فیلمنامه «ما میلر هستیم» را نوشته‌اند و این فیلم کمدی داستان یک قاچاقچی حرفه‌ای را به تصویر می‌کشد که برای انتقال یک محموله مواد مخدر از مکزیک به آمریکا تشکیل یک خانواده دروغین می‌دهد.

 

فیلم سینمایی «ابزارهای مرگبار؛ شهر استخوان‌ها» (The Mortal Instruments: City of Bones) به کارگردانی هارالد زوارت نیز در نخستین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با ۹/۳ میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ فروش در رتبه سوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکا و کانادا بایستد.

 

جسیکا پوستیگو براساس رمانی از کاساندرا کلیر فیلمنامه «ابزارهای مرگبار؛ شهر استخوان‌ها» را نوشته است و این فیلم اکشن ماجرای دختری را به تصویر می‌کشد که پس از ناپدید شدن مادرش متوجه می‌شود از نسلی است که از دنیای ما در برابر شیاطین محافظت می‌کنند. او به عضویت گروهی در می‌آید که وظیفه آن‌ها نابودی شیاطین است.

 

فیلم سینمایی «آخر دنیا» (The World's End) به کارگردانی ادگار رایت نیز در نخستین هفته اکران خود موفق شد با فروشی برابر با ۸/۹ میلیون دلار در رتبه چهارم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته گیشه سینماهای آمریکای شمالی قرار بگیرد.

 

سایمون پگ و ادگار رایت به طور مشترک فیلمنامه «آخر دنیا» را نوشته‌اند و این فیلم اکشن کمدی داستان پنج دوست را به تصویر می‌کشد که برای نجات آخرین مکان امید در زمان نابودی دنیا با یکدیگر متحد می‌شوند.

 

انیمیشن سینمایی «هواپیماها» (Planes) به کارگردانی کلای هال نیز در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۸/۵ میلیون دلار در رتبه پنجم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی ایستاد.

 

جفری ام. هاوارد و جان لاستر به طور مشترک فیلمنامه «هواپیماها» را نوشته‌اند و این انیمیشن سینمایی داستان هواپیمایی به نام «داستی» را به تصویر می‌کشد که آرزو دارد روزی در مسابقات هواپیماها شرکت کند، اما از ارتفاع می‌ترسد.

 

فیلم سینمایی «بهشت» (Elysium) به نویسندگی و کارگردانی نیل بلام‌کمپ نیز با فروشی برابر با ۷/۱ میلیون دلار در سومین هفته اکران خود در رتبه ششم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای دو کشور آمریکا و کانادا قرار گرفت.

 

مت دیمون، جودی فاستر و شارلتو کاپلی از جمله بازیگران «بهشت» هستند و این فیلم اکشن تخیلی که داستان آن در سال ۲۱۵۴ میلادی رخ می‌دهد ماجرای مردی را به تصویر می‌کشد که از یک پایگاه فضایی مامور می‌شود به کره زمین که در حال تخریب شدن است بیاید و مردم را نجات دهد.

 

فیلم سینمایی «تو بعدی هستی» (You're Next) به کارگردانی آدام وینگارد نیز در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۷ میلیون دلار عنوان هفتمین فیلم پرفروش این هفته گیشه سینماهای آمریکای شمالی را از آن خود کرد.

سایمون بارت فیلمنامه «تو بعدی هستی» را نوشته است و این فیلم ترسناک وقایع ترسناک پیرامون زوجی را به تصویر می‌کشد که قصد دارند سالگرد ازدواجشان را جشن بگیرند.

 

قسمت دوم فیلم سینمایی «پرسی جکسون» به نام «پرسی جکسون؛ دریای هیولاها» (Percy Jackson: Sea of Monsters) به کارگردانی تور فرودنتال نیز در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۵/۲ میلیون دلار در رتبه هشتم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی قرار گرفت.

 

مارک گاگنهایم براساس رمانی از ریک ریوردان فیلمنامه «پرسی جکسون؛ دریای هیولاها» را نوشته است و در دومین قسمت از این آثار فانتزی پرسی جکسون برای جلوگیری از ظهور شیطان مجبور می‌شود به دریای هیولاها برود و پارچه افسانه‌ای طلایی را پیدا کند.

 

قسمت نخست این آثار فانتزی با عنوان «پرسی جکسون و آسمانی‌ها؛ دزد رعد و برق» (Percy Jackson & The Olympians: The Lightning Thief) در سال ۲۰۱۰ اکران شد و توانست فروشی برابر با ۲۲۶ میلیون دلار را در سینماهای سراسر دنیا برای خود رقم بزند.

 

جدیدترین فیلم سینمایی وودی آلن به نام «جزمین غمگین» (Blue Jasmine) نیز در پنجمین هفته اکران خود با فروشی برابر ۴/۳ میلیون دلار در رتبه نهم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی قرار گرفت.

 

کیت بلانشت، الک بالدوین و سلی هاوکینز در «جزمین غمگین» بازی کرده‌اند و این فیلم سینمایی داستان شخصی به نام «جزمین» را به تصویر می‌کشد که پس از روبرو شدن با بحران‌های زندگی به سان فرانسیسکو سفر و نزد خواهرش سفر می‌کند.

 

قسمت دوم فیلم اکشن کمدی «حال‌گیر» به کارگردانی جف وادلو نیز در دومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۴/۲ میلیون دلار در رتبه دهم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی جای گرفت.

 

جف وادلو فیلمنامه «حال‌گیر ۲» را براساس مجموعه کتاب‌های مصور مارک میلار نوشته است و در این قسمت ابر قهرمان دبیرستانی این آثار دنباله‌دار به گروهی ملحق می‌شود که قصد دارند در لباس‌های مخصوص با جنایتکاران مبارزه کنند.

 

قسمت نخست «حال‌گیر» با اکران در سال ۲۰۱۰ میلادی فروشی برابر با ۹۶ میلیون دلار را در سینماهای سراسر جهان کسب کرده بود.

 

همچنین فروش فیلم‌های مذکور تا به امروز در سینماهای سراسر جهان به شرح زیر است:

 

عنوان فیلم روزهای اکران هزینه تولید (میلیون دلار) فروش جهانی (دلار)
پیشخدمت ۱۰ ۳۰ ۵۲،۲۷۵،۰۰۰
ما میلر هستیم ۱۹ ۳۷ ۱۱۴،۷۴۰،۰۰۰
ابزارهای مرگبار؛ شهر استخوان‌ها ۵ ۶۰ ۱۴،۰۵۱،۰۰۰
آخر دنیا ۳ ۲۰ ۲۴،۹۴۲،۰۰۰
هواپیماها ۱۷ ۵۰ ۷۷،۳۹۱،۰۰۰
بهشت ۱۷ ۱۱۵ ۱۳۹،۰۵۴،۰۰۰
تو بعدی هستی ۳ نامشخص ۷،۰۵۰،۰۰۰
پرسی جکسون؛ دریای هیولاها ۱۹ ۹۰ ۱۱۱،۴۲۰،۰۰۰
جزمین غمگین ۳۱ نامشخص ۱۴،۷۹۹،۰۰۰
حال‌گیر ۱۰ ۲۸

۳۸،۵۲۳،۰۰۰

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.