سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱

آرزوی میرعلایی برای ایوبی در نشست خبری جشنواره کودک

میر علایی دبیر جشنواره در نشست خبری بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان

سینما پرس – گروه سینما/ نشست رسانه ای جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان امروز با حضور احمد میر اعلایی دبیر جشنواره و سفیر یونیسف در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، احمد میرعلایی رئیس بنیاد سینمایی فارابی و دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در نشست خبری این جشنواره ضمن بیان اینکه فعالیت رسمی دبیر خانه جشنواره خرداد ماه با حکم جواد شمقدری آغاز شده است بیان کرد: بیست و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با نام حضرت محمد(ص) کار خود را آغاز خواهد کرد و شعار این جشنواره نیز «دفاع از حقوق کودکان درگیر جنگ» است.

 

وی ضمن تشکر از شهردار اصفهان برای همکاری در جهت برگزاری جشنواره در این شهر عنوان کرد: تمام سعی ما بر این است که جشنواره ای با معیار های بین المللی داشته باشیم در همین ارتباط با سفیر یونیسف ارتباط برقرار کرده و آقای صفی الدین نیز از دوره بیست و پنجم جشنواره به عنوان یک حامی به جشنواره پیوستند و توافقی بین ما ایجاد شده است که برخی از فیلم های جشنواره که با اهداف یونیسف مطابقت دارد در سطح جهانی به نمایش گذاشته شود که امروز تفاهم نامه ای نیز در همین ارتباط منعقد می شود.

 

میر اعلایی تصریح کرد: از آنجا که مشکل اساسی در سینما فیلمنامه است طی سه دوره اخیر جشنواره بخش فیلم نامه نیز به آن افزوده شده است که در جشنواره بیست و هفتم تا کنون ۱۰۰ فیلم نامه به دبیر خانه ارسال شده و علاقمندان تا ۳۰ شهریور برای ارسال فیلم نامه های خود فرصت دارند.

 

تا کنون ۱۸ فیلم به بخش سینمای ایران ارسال شده است

 

دبیر جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اظهار داشت: «سینمای ایران» مهمترین بخش جشنواره است که در این بخش نیز تا کنون ۱۸ فیلم به دبیرخانه ارسال که احتمالا ۱۴ فیلم در جشنواره به نمایش گذاشته می شود.

 

وی در مورد بخش بین المللی جشنواره نیز گفت: ۱۸۳ فیلم از ۴۰ کشور جهان به بخش بین الملل جشنواره ارسال شده است که از این تعداد ۷۵ اثر در بخش های مختلف حضور می یابند.آلمان، انگلیس، سوئد، هلند، هند، ایتالیاو... از جمله کشورهایی هستند که در جشنواره حضور یافته اند.

 

میر اعلایی در مورد بخش های دیگر جشنواره عنوان کرد: نشست های شبانه با حضور هنرمندان داخلی و خارجی، نمایش ۵ فیلم در بخش اقتباس، ۹ فیلم در بخش مرور سینمای کودک و نوجوان آسیا، ۶ فیلم در بخش سینمای کودک و نوجوان در سرزمین های اسلامی، مرور سینمای کشور کره جنوبی و مرور کارنامه یک فیلم ساز خارجی با نام لوبومیر بنس خالق پت و مت، حضور کاروان های فرهنگی در مناطق محروم فرهنگی در شهرهای مرزی و برگزاری چند بزرگداشت از جمله بخش های دیگر جشنواره هستند.

 

کتاب احادیث پیغمبر چاپ می شود

 

میر اعلایی خاطر نشان کرد: در بخش انتشارات هم در نظر داریم که مجموعه ای از احادیث پیامبر را در رابطه با کودکان و نوجوانان به چاپ برسانیم که در حال حاضر به دو زبان انگلیسی و فارسی تهیه شده است و احتملا به چند زبان زنده دیگر نیز به زودی ترجمه و چاپ خواهد شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: امسال برای دومین سال پیاپی است که تمام فیلم های جشنواره به صورت دیجیتال از نظر صدا و تصویر پخش خواهد شد و این اقدامی بود که پارسال از جشنواره کودک و نوجوان به جشنواره فیلم هم گسترش پیدا کرد.

 

خوشامد گویی میر اعلایی به حجت الله ایوبی

 

 میر اعلایی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن خوشامد گویی به ایوبی برای حضورش در سازمان سینمایی به پاسخ گویی به سوالات خبرنگاران پرداخت، وی عنوان کرد: ان شاءالله دوران ریاست او دوره ای بهتر از گذشته باشد و سینما گران بتوانند در یک تعامل خوب با ایشان قرار بگیرند.

 

رئیس بنیاد سینمایی فارابی در خصوص زمان و مکان جشنواره فیلم کودک عنوان کرد: در حال حاضر یک تفاهم ۵ ساله با شهردار اصفهان برای برگزاری جشنواره منعقد کرده ایم که سال به سال تمدید و مورد بررسی قرار خواهد گرفت به هر حال برای برگزاری این جشنواره خود استان باید آمادگی داشته باشد و در مورد زمان هم تمام تلاش ما بر این بوده است که تاریخ برگزاری جشنواره در برهه زمانی روز جهانی کودک باشد.

 

وی در مورد سرنوشت فیلم نامه های حاضر در بخش فیلم نامه نویسی جشنواره گفت: اینکونه نیست که با انتخاب فیلم نامه ها در جشنواره منتظر تولید آنها در سال آینده باشیم بلکه این فیلم نامه ها قطعا در سال های آینده و با توجه به شرایط به مرحله تولید خواهند رسید.

 

رونمایی از پوستر جشنواره و امضای تفاهم نامه میان جشنواره و نماینده یونیسف

 

در پایان این مراسم سفیر یونیسف پس از امضای تفاهم نامه با جشنواره عنوان کرد: یونیسف از اینکه برای دو سال متوالی با جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان همکاری می کند خرسند است و برای ما اینکه می بینیم سینما و فیلم در این جشنواره تنها برای سرگرمی استفاده نمی شود بسیار مهم است.

 

وی ادامه داد: استفاده از کودکان برای داوری فیلم ها و پیام جشنواره که مربوط به جنگ است و مناسبتی با کودکان آواره سوری دارد از نکات قابل تامل برای ما بود و امیدورام که جشنواره امسال جشنواره ای برای صلح شد و برای آن آرزوی موقیت می کنم.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.