چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴

مخالفت علما و روحانیون پروژه سینمایی حضرت خدیجه(س) را متوقف کرد

محمد خزاعی دبیر سی امین جشنواره فیلم فجر در خبرگزاری سینمای ایران

سینما پرس- گروه سینما/ پروژه عظیم ایران و جهان اسلام که برای نخستین بار به زندگی همسر حضرت محمد(ص) می پرداخت به دلیل اختلاف نظر و ممنوعیت شرعی در نشان دادن چهره حضرت خدیجه(س) از ادامه بازماند و تعطیلی آن اعلام شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، پیش از آنکه گمانه زنی رسانه ای در مورد محمد خزاعی به عنوان ریاست سازمان سینمایی مطرح شود وی مشغول ساخت پروژه حضرت خدیجه(س) بود. پروژه حضرت خدیجه از جمله پروژه های سینمایی است که برای پرداخت درست به دقت و تحقیق بسیار احتیاج داشت این پروژه اولین و تنها فیلم سینمایی درباره زندگی حضرت خدیجه (س) به کارگردانی جمال شورجه و تهیه کنندگی محمد خزاعی برای سال 91 وارد مرحله تولید شد، ضمن آن که مراحل تحقیقات این پروژه مهم ایران و جهان اسلام زیرنظر «فرج‌الله سلحشور» آغاز شده بود. سه گروه تحقیقاتی از یک سال پیش با مراجعه به قم و بررسی کلیه منابع تحقیقی کارهای مطالعاتی این پروژه مهم را زیرنظر «فرج‌الله سلحشور» آغاز کردند. اما ناگهان وقتی تمام رسانه ها درگیر جا به جایی ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند تنها پروژه در مورد حضرت خدیجه(س) به دلیل ممنوعیت و اختلاف نظر برای نشان دادن چهره این بانوی بزرگ جهان اسلام تعطیل شد.

 

محمد خزاعی؛ تهیه کننده سینما که چندی پیش از پایان یافتن مراحل تحقیق در رابطه با زندگی حضرت خدیجه(س) در جهت تولید فیلمی سینمایی در رابطه با زندگی این بانو خبر داده بود، در گفت و گو با سینماپرس گفت: با وجود اینکه سیناپس فیلم نامه این فیلم هم آماده شده بود اما طبق رایزنی هایی که با برخی از مسئولان و علما در رابطه با نمایش چهره حضرت خدیجه (س) در این فیلم داشتیم به توافقی در این رابطه نرسیده و این پروژه در حال حاضر متوقف شده است.

 

وی ادامه داد: در صدد هستیم که بار دیگر به جهت حل این موضوع اقداماتی را انجام دهیم که در صورت حل این مشکل مراحل پیش تولید کار را آغاز خواهیم کرد.

 

خزاعی با بیان اینکه چهره حضرت خدیجه(س) باید حتما نشان داده شود عنوان کرد: جنس روایت، قصه و شخصیت پردازی به گونه ای است که باید حتما چهره ایشان نشان داده شود زیرا این فیلم روایت زندگی حضرت خدیجه(س) است و بدون نشان دادن چهره ایشان روایت فیلم کامل نخواهد شد البته اگر روایت این فیلم از منظر یک شخصیت دیگر بود و در ما بین آن به حضرت خدیجه (س) هم اشاره ای می شد می توانستیم که چهره ایشان را نشان ندهیم اما با این نوع از روایت این کار ممکن نیست.

 

گفتنی است که فیلم سینمایی حضرت خدیجه (س) در صورت تولید نخستین اثر تصویری و سینمایی درباره‌ی بانوی جهان اسلام ام‌المؤمنین حضرت خدیجه (س) یکی از چهار زن کامل دنیا، نخستین و بهترین همسر رسول خدا (ص) و مادر حضرت فاطمه زهرا (س) است که در تاریخ سینما تولید خواهد شد.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.