جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹

آرمیتا مرادی بازیگر نوجوان:

جشنواره کودک با حمایت از کودکان درگیر جنگ، به دنیا پیام صلح می‌دهد

آرمیتا مرادی

سینماپرس-گروه سینما/آرمیتا مرادی بازیگر نوجوان با اشاره به پیام صلح جشنواره کودک با حمایت از کودکان درگیر جنگ گفت: آرزو دارم بچه‌های مسلمانی که درگیر جنگ هستند به صلح و آرامش برسند.

به گزارش سینماپرس، آرمیتا مرادی در گفتگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با تاکید بر اینکه بهتر است کودکان را بزرگ ببینم، توضیح داد: کودکان امروز آینده جامعه ما را می‌سازند بنابراین یک فیلم کودک باید معنا و مفهوم مناسبی را برای کودک داشته باشد زیرا اگر تنها به شاد و سرگرم کردن کودکان بیاندیشیم، آنها به خوبی برای زندگی آینده تربیت نخواهند شد و نسبت به مسائل مورد نیازشان آگاهی لازم را به‌دست نمی‌آورند. دورهم جمع کردن کودکان، پیدا کردن دوستان متعدد و دیدن فیلم‌هایی که چیزهای مناسبی به آن‌ها یاد می‌دهد برای ساختن مسیر آینده آن‌ها، لازم و مفید است.

مرادی با اشاره به اینکه سال‌هاست در جریان سینمای کودک قرار دارد، به ارزیابی وضعیت فعلی سینمای کودک پرداخت و افزود: معتقدم سینمای کودک ما نسبت به سال‌های گذشته افت داشته است و دیگر مانند قبل نیست. مثلا در گذشته رقابت میان بچه‌ها بیشتر بود و  برای دستیابی به موفقیت تلاش می کردند اما در حین رقابت با یکدیگر دوست هم بودند و خصومتی در کار نبود.  او آرزوی خودش را برای کودکان اینگونه توصیف کرد: آرزو دارم بچه‌های مسلمانی که درگیر جنگ هستند به صلح و آرامش برسند. پیام جشنواره کودک با حمایت از این کودکان، پیام صلح و آرامش است.

این بازیگر نوجوان گفت: همچنین اگر می‌خواهیم سینمای خوبی داشته باشیم باید به سینمای کودکان اهمیت بیشتری داده شود چراکه معتقدم کودکان به خدا نزدیک‌تر هستند و کار برای کودکان سبب رضایت خشنودی خداوند خواهد شد. همچنین کلید موفقیت سینما را دوستی وعشق به یکدیگر می‌دانم.

مرادی به بهترین فیلم کودک مورد علاقه‌اش اشاره کرد و گفت: اصولا فیلم‌هایی را که خودم در آن‌ها ایفای نقش کرده‌ام، بیش از دیگر فیلم‌ها دوست دارم چراکه برای آن انرژی و وقت بسیاری می‌گذارم اما با این اوصاف همچنان فیلم «رویای سینما»(علی شاه‌حاتمی) را بیشتر دوست دارم. فیلمنامه و بازیگران خوب ویژگی‌هایی است که این فیلم را برای من از دیگر آثار متمایز می‌کند. معتقدم این اثر حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

او با بیان اینکه پوران درخشنده بهترین کارگردان سینمای کودک از نظر او است، درباره کاراکترهای  مورد علاقه خود، گفت: «کلاه قرمزی» را دوست‌داشتنی‌ترین و جذاب‌ترین شخصیت در دنیای سینمای کودک می‌دانم چراکه کلاه قرمزی ویژگی‌های منحصربه فردی دارد که کودکان و بزرگسالان را به خود علاقه‌مند کرده است.

آرمیتا مرادی از سن 3 سالگی تا امروز که 12 سال دارد، در فیلم‌ها وسریال‌های متعددی همچون زن زیادی، مانا، آکواریوم، یک وجب آسمان، عشق را خط نزن، خانه دل، آئینه، کتابخانه هدهد، گل بارون زده، رز سرخ، سایه و خواب‌های دنباله‌دار ایفای نقش کرده است.

بیست‌ وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان با گرامی‌داشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.