سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱

«بربال های خیال» به «سرزمین رها» تغییر نام داد

فرهاد مهرانفر

سینما پرس – گروه سینما/ فرهاد مهرانفر از تغییر نام فیلم سینمایی «بربال های خیال» به «سرزمین رها» خبر داد.

به گزارش سینماپرس، فرهاد مهرانفر دانش آموخته رشته سینما ازدانشکده سینما تئاتردانشگاه هنراست، مهرانفر تا کنون بیش از ۵۰  فیلم مستند  همچون کواج، بچه های ماهیگیر، بره ها دربرف به دنیا می آیند، کلاسی در مه و...  و چهار فیلم بلند سینمایی موشک کاغذی، درخت جان، چریکه هورام و قطعه زمستانی را در کارنامه خود دارد، وی علاوه برکارگردانی کار پژوهش، نویسندگی وتدوین غالب آثارش را نیز خود انجام داده است. اغلب فیلم های مهرانفر در جشواره های ملی و بین المللی موفق به دریافت جوایزی شده اند، وی در سال ۱۳۷۹ ازسوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، مدرک درجه ۱ هنری را دریافت کرد.

 

مهرانفر در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در رابطه با فعالیت های اخیر خود اظهار داشت: به تازگی مرحله فیلمبرداری و تدوین جدیدترین فیلم سینمایی خود را با عنوان «بربال‌های خیال» به پایان رسانده ام و به طور قطع این فیلم را به سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر ارائه خواهم داد.

 

وی در رابطه با داستان فیلم که در مرحله صدا گذاری و ساخت موسیقی به سر می برد، عنوان کرد: این فیلم روایت گر داستان سفر خیالی یک پدر با دخترش است که این سفر ذهنی و ناشی از به کما رفتن پدر طی سه روز است است که در نهایت به اهدای اجزای بدنش منجر می شود.

 

مهرانفر افزود: این فیلم بر اساس داستان واقعی زندگی امیر بدر طالعی از هنرمندان خوب کشورمان ساخته شده است، که ایشان در سن ۳۷ سالگی به کما رفت و پس از سه روز نیز فوت کرد و اجزای بدنش اهدا شد، با مرگ این دوست عزیز ایده اولیه این فیلم به ذهن من رسید و در ادامه خزر مهرانفر به نوشتن فیلم نامه پرداخت.

 

کارگردان فیلم «موشک کاغذی» تصریح کرد: امیر بدر طالعی دختری ۹ ساله به نام رها داشا که دچار سندروم دان بود، رها در این فیلن نیز در نقش خودش حضور دارد و باید بگویم بازی فوق العاد ه ای در این فیلم از خود ارائه کرده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه این فیلم با مشارکت سیمای مرکز گیلان تولید شده است، عنوان کرد: با توجه به مضمون فیلم، ما برای فیلمبرداری به یک ساحت بهشت گونه نیاز داشتیم بنابراین با توجه به اینکه منطقه رودبار از طبیعت زیبایی برخوردار است از این منطقه به عنوان لوکیشن های فیلم بهره بردیم، البته بخش هایی از فیلم نیز در یک غار می گذرد که با توجه به اینکه امکان فیلمبرداری در غار وجود نداشت این بخش ها را در پلاتو ضبط کردیم.

 

وی خاطر نشان کرد: بهزاد جعفری نسب، مهدی فجری، ترانه مومنی، مسعود بدر طالعی و سیما محمد زاده از بازیگران فیلم «سرزمین رها» هستند.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.