سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶

آتيلاپسياني ، علي دهكردي و آزيتا حاجيان روایتگر مستند زندگی یک شهید

مستند زندگی شهيد سيد ابراهيم اصغرزاده از زبان هنرمندان سینما و تلویزیون روایت می شود

مستند شهيد سيد ابراهيم اصغرزاده

سینما پرس-گروه تلویزیون/ مستند شهيد سيد ابراهيم اصغرزاده با روایتی از زبان هنرمندان سینما و تلویزیون و هم چنین مستندهای « هنرجوي بهشت » ،«در جستجوي خوشه كيهاني» ،«حيات وحش آفريقا» ، « مكان هاي رام نشدني قاره آمريكا » این هفته از شبکه مستند پخش خواهد شد

به گزارش خبرنگار سینما پرس مستند «هنرجوي بهشت» با موضوع زندگي و عروج شهيد غلامرضا كشتكار  و مستند شهيد سيد ابراهيم اصغر زاده ، از توليدات سازمان بسيج هنرمندان به زودي از شبكه مستند پخش خواهد شد.

مستند  «هنرجوي بهشت» ساخته وحيد خرد درباره شهیدغلامرضا کشتکار است. وي در طول زندگی خود در رشته‌های مختلف هنری از جمله نویسندگی و بازیگری و کارگردانی تئاتر، سینما، عکاسی و... فعالیت داشته که نویسندگی و کارگردانی چند نمایش از جمله "آوای لالو" و بازی در چند فیلم سینمایی از جمله فیلم سینمایی "سفیر"  یادگارهایی است که از این شهید والامقام به جا مانده است. وي در تير ماه سال 67 در جاده اهواز خرمشهر به شهادت رسيد.

هم چنین مستند شهيد سيد ابراهيم اصغرزاده نيز روايتي متفاوت از زندگي و روحيات او از زبان هنرمندان و فيلمسازان مختلف همچون آزيتا حاجيان،آتيلا پسياني، مصطفي رزاق كريمي ، محمدرضا شهيدي فر، علي دهكردي ، اصغر نقي زاده و... است. شهيد اصغر زاده يكي از همكاران نزديك ابراهيم حاتمي‌كيا بود كه در بيشتر آثار او  از جمله  مهاجر، موج مرده، روبان قرمز، بوي پيراهن يوسف، از كرخه تا راين و خاكستر سبز به عنوان دستیار کارگردان حضور داشت. وي در سال 77 مستندهاي وقايع نگاري يك فيلمنامه ناتمام و سكوت طولاني را در فرانسه و همچنين در سال 80 مستند هزوله را در افغانستان كارگرداني كرد. آخرين كار او فيلم تلويزيوني كاغذهاي بي جواب درباري مادران شهيد بود كه در زمان توليد آن بر اثر سقوط هواپيما در ارتفاعات سفيد كوه به شهادت رسيد.

« در جستجوي خوشه كيهاني » از شبکه مستند

مستند « در جستجوي خوشه كيهاني »  از مجموعه مستند « کیهان» سه شنبه اين هفته  2 مهر ماه  ساعت 19 از شبكه مستند پخش مي شود.

اين مستند کاملترین و جامع ترین مستند در زمینه آموزش نجوم است که  تاكنون تصوير شده و در آن به تمامی سوالات و پرسش های عمیق نجوم و کیهان شناسی به زبان ساده از زبان دانشنمندان پاسخ داده مي شود.در این مجموعه علمی با دانشمندان، منجمین، کیهان شناسان و فیزیکدانان مشهوری همراه می شویم که سعی بر فهماندن مهمترین مسائل نجومی به زباني رسا دارند.

دو مستند « حيات وحش آفريقا » و « مكان هاي رام نشدني قاره آمريكا » از شبكه مستند پخش مي شوند.

«مكان هاي رام نشدني قاره آمريكا» به كارگرداني تاد هرمان  ، نمايشگر طبيعت بكر و دست نخورده ي قاره آمريكاست. قسمت اول اين مجموعه سه شنبه ، 2 مهر ماه ، ساعت 16 به روي آنتن مي رود و قسمت هاي بعدي آن هم  در روزهاي بعد و در همين ساعت پخش خواهد شد.

 «حیات وحش افریقا » نيز گستره ای از تانزانیا تا کنیا را شامل می شود. اين مستند سه شنبه 2 مهر  ساعت 22 از شبكه مستند پخش خواهد شد.

انتهای پیام/م.م -ب.ب 
 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.