شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲

علیرضا خمسه با ساز ابداعی آتیلا پسیانی به روی صحنه می‌رود

علیرضا خمسه درغرفه خبرگزاری سینمای ایران در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات

سینما پرس – گروه هفت هنر/ آهنگساز نمایش «عرق خورشید، اشک ماه» از آواز خوانی علیرضا خمسه به همراه ساز ابداعی آتیلا پسیانی در این نمایش خبر داد.

بامداد افشار، آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس با بیان اینکه آهنگسازی نمایش «عرق خورشید، اشک ماه» را به همراه آنکیدو دارش بر عهده گرفته است، در مورد ویژگی های موسیقی این نمایش اظهار داشت: در آهنگسازی نمایش «عرق خورشید، اشک ماه» بیش از موزیک طراحی صدا برای ما مهم بوده است و در واقع ما بیشتر از صدای بازیگران استفاده می کنیم ضمن اینکه صدای ۱۸ بازیگر خردسالی که در این نمایش حضور دارند ضبط شده و به صورت نریشن پخش خواهد شد، البته یک موزیک نیز به صورت دائمی در طول نمایش خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: در این نمایش ما از دل طراحی صدا به موسیقی رسیده ایم و صداهایی مثل رعد و برق، زنبورک، جیرجیرک، برخورد اجسام با یکدیگر و... در این نمایش پخش خواهد شد، موسیقی این نمایش در فضای محلی و شرقی ساخته شده است.

 

این آهنگساز با بیان اینکه علیرضا خمسه با یک ساز ابداعی که توسط آتیلا پسیانی طراحی شده است در این نمایش حضور دارد، عنوان کرد: ما یک سری تمرین آواز با علیرضا خمسه داشته ایم، همچنین ایشان با یک ساز ابداعی که توسط کارگردان نمایش طراحی و ساخته شده است در نمایش حضور پیدا می کند، همچنین آواز هایی که از سوی علیرضا خمسه خوانده می شود تم شرقی دارد.

 

افشار در رابطه با این ساز ابداعی تصریح کرد: آنطور که آتیلا پسیانی برای ما تعریف کرده اند ایده ساخت این ساز را بر اساس یکی از خواب هایشان گرفته اند، این ساز در واقع سازی شبیه کمانچه است اما تفاوت هایی نیز با آن دارد.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.