شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷

در مراسم کلید خوردن «شهر موش ها» عنوان شد:

سینمای ایران یک مرد به نام مرضیه برومند دارد/ منتظر یک خسته نباشید از طرف آقای ایوبی بودیم

کلید خوردن شهرموشها

سینماپرس-گروه سینما/ فیلم سینمایی شهر موش ها 2 که از مهر ماه 90 به طور رسمی پیش تولید خود را آغاز کرد، در دو دفتر مجزا و چهار سوله که دکور زدن آن ها چندی پیش به پایان رسیده بود با بیش از 230 قرارداد که هزینه آن معادل چهار فیلم سینمایی است، با برآورد شش میلیارد هزینه، شب گذشته در بوستان ولایت با حضور عوامل فیلم و برخی از هنرمندان طی مراسمی کلید خورد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، مراسم کلید زدن فیلم سینمایی شهر موش ها ۲، شب گذشته در بوستان ولایت با حضور کارگردان، تهیه کنندگان و عوامل ساخت این فیلم به همراه برخی از هنرمندان و اهالی مطبوعات برگزار شد.

 

در این مراسم آقا موشه و خانم موشی مجریان برنامه بودند و آقا موشه در همان ابتدا اعلام کرد که کارگردان این مراسم است، این دو موش که با هر صحبت خود موجب شادی و خنده بچه ها می شدند به کارهایی که تاکنون انجام داده اند اعتراف کردند از گاز گرفتن پای مارک بوسنیچ و کمک به خداداد عزیزی برای گل زدن به استرالیا و رفتن دختر خاله خانم موشه به فضا گرفته تا خوردن صفحه آخر فیلمنامه جدایی نادر از سیمین، اصغر فرهادی که باعث شد این فیلم اسکار بگیرد. در این مراسم پگاه آهنگرانی با دادن هدیه هایی به کودکان در گوشه ای از محوطه و بادکنک و فرفره با لوگوی شهر موش ها شادی کودکان را چند برابر کرد.

 

در نماهنگی که از مسجد جامعی، خشایار دیهمی، عادل فردوسی پور، سردبیر روزنامه شرق، همایون شجریان، عموزاده خلیلی و ... پخش شد هر کدام از خاطراتشان با موش ها و مدرسه موش ها عنوان کردند. از جمله این صحبت ها می توان به بخشی از سخنان مسجدجامعی اشاره کرد: امیدوارم موشهایی که قرار است در «شهر موشها ۲» نشان داده شوند عاقبت به خیر شده باشند. خدا کند کسی معتاد نشده باشد. شاید یکی از آنها سرمایه گذار باشد و برخی دیگر شاید از ایران رفته اند...

در ادامه برنامه فیلمی از سید محمد خاتمی رییس جمهور دولت هفتم و هشتم جمهوری اسلامی ایران بخش شد که وی در این فیلم پیام خود را به موش ها داد و نظرش را در رابطه با شهر موش ها و کودکان بیان کرد.

 

خاتمی: حساسیت در ساخت فیلم کودک به اوج می رسد

 

خاتمی در ابتدای سخنان خود گفت: فیلم شهر موش ها و سریال مدرسه موش ها برای همه ما یک مجموعه خیال انگیز، خوب و عالی بود که مسایل کودکان را در سطح عمیقی مطرح و زندگی را از زبان کودکان منعکس کرده بود.

 

 وی ادامه داد: شهر موش ها نکات خوب، احساس دوستی و متعهد بودن در مقابل دشمن و مسایلی که در ذهن انسان رشد می کند را به مخاطب نشان می دهد.

 

خاتمی با بیان این امر که سینمای کودک را می توان از دو منظر نگاه کرد، افزود: یک نگاه موضوع فیلم است که کودک چیست و کیست؟ قهرمان فیلم یک کودک است و می خواهیم با آن نشان دهیم که کودک چگونه فکر می کند. در نگاه دوم فیلمی است که مخاطب آن کودک است مثل شهر موش ها و آثار دیگری که برای کودکان ساخته می شود در این جا حساسیت کار به اوج می رسد و ما باید با نشان دادن و ساختن این دسته از فیلم ها فرزندانمان را به نوعی تربیت کنیم. امیدوارم که باز هم شاهد کارهای بزرگ از این قبیل باشیم.

 

وی در پایان گفت: برای همه دست اندر کاران این فیلم از خانم برومند تا خانم حکمت و همه کسانی که برای ساخت این کار زحمت کشیده اند آرزوی موفقیت دارم.

 

کلید خوردن شهرموشها

مرضیه برومند: در سن ۶۳ سالگی هنوز مثل یک شیر ایستاده ام و کار خواهم کرد

 

مرضیه برومند؛ کارگردان فیلم سینمایی شهر موش ها ۲، در مراسم کلید زدن این فیلم با حضور اهالی سینما، مطبوعات و مردم، گفت: با کسب اجازه از استادان، فیلم سینمایی شهر موش ها ۲ را به روح بلند و پاک سه بزرگوار (احمد صمیمی،رضا ژیان و احمد بهبهانی) که در ساخت شهر موش ها ۱ من را یاری کردند، تقدیم می کنم.

 

کارگردان فیلم سینمایی شهر موش ها با اعلام این امر که از ساخت این فیلم و پروژه به این سنگینی وحشت زده است بیان کرد: شهر موش های ۱ را ۳۰ سال پیش ساختم، جوانتر و بی کله تر بودم و کسی از من توقعی نداشت؛ اما امروز هم شما و بیشتر از شما خودم از خودم توقع دارم؛ اما واقعیت این است که نگران و وحشت زده ام چون کار سخت و پر توانی را در پیش دارم و این من را نگران می کنم. در این راه نیاز به پشت گرمی شما دوستان دارم.

 

برومند دلیل ساخت شهر موش ها ۲ را اینگونه توضیح داد: یکی از دلایلی که بعد از ۳۰ سال این کار را کردیم احساس دینی بود که به حرفه عروسکی داشته ام و این شرایط و فرصت را به جوانان دادم که در این کار من را یاری کنند این یک اقدام انقلابی بود که از همکاران شهر موش های ۱ حمایت شد و ما همه برای این کار از جوانان استفاده کردیم و یاری خواستیم.

 

وی در ادامه از یک دوست اظهار گلایه کرد و افزود: می خواهم از یک دوستی که بیمار گونه رفتار کرده است گله کنم. در سایتی با یک ادعای غلط نوشته شده بود که من شهر موش های ۱ را به سفارش صهونیست ها ساخته ام و متاسفانه باقی رسانه ها هم به نقل قول از آن سایت این خبر را منتشر کردند. می خواهم به این دست بیماران بگویم من اگر بخواهم سفارشی کار کنم در مملکت خودم این کار را انجام می دهم. متاسفانه زمانی هم که من زی زی گو لو را ساختم عده ای معتقد بودند که من یک اسم فرانسوی کوچه بازاری برای این عروسک انتخاب کرده ام؛ اما باید بگویم اگر فکر می کنید با این حرف ها می توانید من را از راه به در کنید کور خوانده اید من در سن ۶۳ سالگی هنوز مثل یک شیر ایستاده ام و کار خواهم کرد.

 

کلیدخوردن شهرموشها

منیژه حکمت: منتظر یک خسته نباشید از طرف آقای ایوبی بودیم

 

تهیه کننده فیلم سینمایی شهر موش ها در ابتدای سخنرانی خود از حضار درخواست کرد که به احترام مرضیه برومند بایستند و در ادامه با بیان این امر که کار بسیار سختی را در پیش داریم، عنوان کرد: روزهای سخت اما شیرینی سپری شد ۹ ماه کار مداوم را بدون یک خسته نباشید خشک و خالی از طرف مسئولین سپری کردیم. دوست دارم در این جا از همه اهالی مطبوعات که همه را برای این جشن دعوت کرده ایم و در این راه یار و یاور ما بوده اند درخواست کنم که صدای ما را به گوش همه ی مسئولین ارشاد برسانند. می خواهم با صدای بلند در این مراسم به آقای ایوبی اعلام کنم که ما شاید از دوستان ویژه ی شما نباشیم؛ اما سینماگرایان ویژه ای هستیم. ما ویژه ایم چون در این راه برای کودکان و هنرمندان سرزمین ایران کار می کنیم. آقای ایوبی شاید شما مشکلی داشتید که به این مراسم تشریف نیاوردید؛ اما یک خسته نباشید از طرف شما هم از ما دریغ شد و می خواهم به شما بگویم که ما با تلاش فراوان این فیلم را می سازیم، به فرهنگ و هنر و تمامی داشته های این سرزمین افتخار می کنیم و پای تمامی این مسایل و مشکلات ایستاده ایم.

 

وی در ادامه از ساخت دکور صحبت کرد و گفت: در دکوری که برای این کار ساخته شد تمامی المان های شهر تهران در وجود دارد. از تک تک کسانی که تا به این جای کار یاور ما بوده اند تشکر و از تمامی گروه ها و اسپانسرهایی که به عنوان یک صنعت ما را در این راه همراهی کرده اند قدردانی می کنیم.

 

حکمت با این جمله سخنان خود را به پایان رساند: سینمای مستقل با صنعت گران گره خورده است و ما نیز بدون احتیاج به بایدها و نبایدها این کار را پیش می بریم.

 

فرهاد توحیدی: سینمای ایران یک مرد به نام مرضیه برومند دارد

 

نویسنده فیلمنامه شهر موش ها ۲، با ذکر این شایعه که هیچ فیلم نامه نویسی نمی تواند با خانم برومند کار کند، بیان کرد: یک شایعه مرموزی در سینمای ایران وجود دارد که هیچ فیلم نامه نویسی نمی تواند با خانم برومند کار کند یا افسردگی می گیرد یا کشته می شود؛ اما من این شایعه را قبول ندارم زیرا ۲ دهه است که افتخار همکاری با خانم برومند را دارم و نه افسردگی گرفته ام و نه کشته شدم.

 

وی با اشاره به این موضوع که در این راه مرضیه برومند من را تحمل کرد، گفت: مرضیه برومند بسیار سخت گیر است به هر حال این فیلمنامه هم سخت بود مانند باقی فیلم نامه هایی که من در خدمت ایشان بودم و این برومند است که من را تحمل می کند باید بگویم که سینمای ایران یک مرد دارد و آن هم مرضیه برومند است.

 

وی ادامه داد: در دوره ی سختی این فیلمنامه را شروع کردیم در اوج گرفتاری ها زمانی که منیژه حکمت و علی سرتیپی این کار را به عنوان تهیه کننده قبول کردند از مهر ماه ۹۰ کار شروع شد. قصه اولیه در ۱۰ صفحه به من الهام شد. کسانی که با برومند کار می کنند می دانند که این تازه ابتدای راه است.

 

توحیدی با بیان این امر که سینمای ما با بخش خصوصی معنا دار می شود، افزود: سالن های ما در حمایت از بخش خصوصی ساخته شد و این مکان را رایگان در اختیار ما قرار دادند، از طرفی تهیه کنندگان این کار با دل شیر آمدند که کار کنند و امیدواریم که نتیجه خوبی از مخاطبین بگیرند.

 

در قسمتی از این مراسم عروسک های شهر موش ها که همان موش های کوچکی اند که حالا بزرگ شده اند همراه با عروسک گردان های خود به روی سن آمدند و با سازهای سنتور، کمانچه، تنبک و تار موسیقی شهر موش ها را نواختند.

 

گفتنی است در این مراسم لوح تقدیری از طرف منیژه حکمت و مرضیه برومند به حامیان فیلم سینمایی شهر موش ها ۲ از جمله: (کرمان موتور، تاژ، شرکت مینو، های وب، پرشین بلاگ و بانک گردشگری) اهدا شد.

 

شایان ذکر است در این جشن هنرمندانی چون: علیرضا تابش، احمد مسجد جامعی، اصغر زاده، پورنجاتی، جواد مجابی، مرعشی، سهیل محمودی، شمس لنگرودی، محمد علی سپانلو، داوود رشیدی، احترام برومند، مرتضی احمدی، مهتاب کرامتی، سعید پورصمیمی، سهیل محمودی، علیرضا رئیسیان، رضا عطاران، امیر حسین صدیق، علیرضا خمسه، مجید جوزانی، جمال ساداتیان، محمدرضا صابری، همایون اسعدیان، بابک کریمی، بهناز جعفری، ساره بیات، یدالله صمدی،مهراوه شریفی نیا، کیارش اسدی زاده، حمید اکبری حضور داشتند.

 

حسن ختام برنامه پس از کلید خوردن این فیلم با نان و پنیر و گردو از میهمانان پذیرایی شد.

 

انتهای پیام/ح/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.